تبادل روزانه ۲۰۰ میلیون پیام انتخاباتی در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش فناوری فرهنگی،محمود واعظی در اختتامیه پنجمین دوره جایزه ملی کیفیت با بیان اینکه پیروزی ملت در انتخابات هفتم اسفند را تبریک می‌گویم، اظهار کرد: جدای از اینکه چه تفکری پیروز میدان شود، برندگان اصلی مردم بودند که وحدت و هم‌بستگی ملی را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: مردم به ندای مقام معظم رهبری و ریاست جمهور پاسخ مثبت داده و حماسه‌ای دیگر آفریدند و نظامی که براساس مردم سالاری اداره می‌شود، نمادش انتخابات است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری جایزه ملی کیفیت ارتباطات و فناوری اطلاعات براصل شفافیت و رقابت در ارائه خدمات حوزه ICT تاکید کرد و گفت: مردم باید در خرید خدمات قدرت انتخاب داشته باشند و اگر خدمتی با سطح پایین‌تر ارائه شود،  لازم است ارائه دهندگان پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری در جهت افزایش کیفی همکاری دستگاه‌های مختلف با هم داشته باشیم، افزود: همه کشور نیازمند آن است که کالاها و محصولات ارتقاء یابد و افزایش کیفیت برابر با مشتری مداری و پاسخ مثبت دادن به مردم است.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه در کل کشور به دنبال آن هستیم که استانداردهای بین‌المللی در حوزه ICT رعایت شود، افزود: ICT به دلیل سرعت تغییرات در تکنولوژی در سراسر دنیا و گستردگی آن بسیار حائز اهمیت است و ارائه کیفیت در کنار خدماتی که هر روز خلق می‌شود نیز مورد توجه است.

او ادامه داد: کیفیت خدمات ICT در همه ابعاد از جمله فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی می‌تواند تأثیرگذار باشد بعنوان مثال انتخاباتی که در 7 اسفند برگزار شد، فضای مجازی در آگاه کردن مردم بسیار مؤثر بود که در هفته منتهی به انتخابات، روزانه معادل 200 میلیون پیامک در فضای مجازی تبادل شد که مربوط به انتخابات بود.

وی به امنیت برگزاری انتخابات و کاهش تخلفات نسبت به سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: تمام قوانینی که برای رسانه‌های معمولی وجود دارد برای رسانه‌های مجازی نیز حاکم است.

واعظی با اشاره به اینکه تا سال 2020 قرار است اینترنت اشیاء در دنیا و ایران عملیاتی شود، افزود: در اینترنت اشیاء پیش‌بینی آن است که 50 میلیارد شیء، انسان و هر چیز دیگری به صورت هوشمند به هم متصل شوند.

واعظی ادامه داد: در ارائه تجهیزات سخت‌افزاری، برنامه‌های نرم‌افزاری و برنامه‌های خدمت‌رسانی در حوزه ICT کیفیت بالا بسیار حائز اهمیت است و مردم باید مطلع باشند که چه خدماتی را می‌خواهند، دریافت کنند.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند پیشنهادات خود را برای دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند، افزود: باید برای ارتباط با همه فعالان حوزه ICT کشور و برقراری ارتباط و تعامل، درهای این جشنواره به روی همگان باز باشد و تقدیر از فعالان این عرصه با تاثیر در فضای اقتصادی همراه شود.

منبع: تسنیم

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد