تبلت و سیم‌کارت ویژه کودک و نوجوان ارائه شد

در پی نبود دستورالعمل قانونی برای فروش سیم‌کارت به افراد زیر 18 سال و افزایش دغدغه والدین برای استفاده فرزندان از فضای مجازی، با ابلاغ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، اپراتورهای تلفن همراه ملزم به ارائه سیم‌کارت ویژه افراد این گروه سنی شده‌اند.

طبق این مصوبه، اگرچه توسعه نسل‌های سه و چهار تلفن همراه فرصتی برای ارائه خدمات جدید در حوزه‌های مختلفی چون سلامت، آموزش و اشتغال در اختیار جامعه قرار می‌دهد، اما برای پرهیز از مخاطرات احتمالی برای مراقبت از کودکان و نوجوانان باید قوانین لازم تدوین شود.

براین اساس اپراتورهای تلفن همراه موظف شدند سیم‌کارت‌های کودک و نوجوان با قابلیت دسترسی به بسته‌های خدماتی جذاب تلفن همراه باند پهن متناسب با گروه‌های سنی کودک و نوجوان را ارائه و سیم کارت‌هایی با عنوان سیم کارت کودک و نوجوان را طراحی کنند که با استفاده از آنها امکان اعمال محدودیت در دسترسی به بعضی خدمات تلفن همراه باند پهن یا از سوی دیگر اضافه کردن برخی خدمات متناسب با سن مشترکان این رده به آنها ارائه شود.

سید محسن مروجی مدیر طرح تبلت و سیم کارت کودک و نوجوان درباره این طرح توضیح می‌دهد: در این طرح یک تبلت با سیم کارت کودک همراه اول با پیش‌شماره‌ 0990 همراه با یک گیگابایت اعتبار هدیه ارائه می شود. این سیم کارت با هدف ایجاد فضای مجازی و اینترنت سالم و ایمن برای استفاده کودکان و نوجوانان طراحی شده که برای دسترسی کودکان و نوجوان از محتواهای ویژه با یک تبلت همراه شده است.

این سیم‌کارت با محدودیت تماس با 10 شماره و اینترنت سالم با دسترسی به محتوای آموزشی سرگرمی پرتال ویژه کودکان و نوجوانان انارستان ارائه می شود. مشاهده آمار‌ روزانه و کلی استفاده‌ کودک و نوجوان از تبلت، ارائه برنامه های کاربردی مخصوص کودکان و نوجوانان، کنترل روی نصب نرم افزارها و دسترسی به انواع محتوای صوتی، تصویری و چند رسانه ای کودک و نوجوان از دیگر ویژگی‌های این طرح است.

منبع:فارس

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد