تحریم های آمریکا سرمایه گذاری هواوی در روسیه را افزایش داد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از گیزموچاینا، ایالات متحده آمریکا محدودیت ها و تحریم های متعددی برای شرکت چینی هواوی وضع کرده است. به این ترتیب تمام شرکت های آمریکایی یا شرکت هایی که از فناوری های آمریکایی استفاده می کنند، از همکاری با هواوی منع شده اند.

هرچند هواوی در نتیجه این تحریم ها با چالش هایی روبرو شده اما شرکت های آمریکایی نیز نگران خسارات احتمالی هستند. این در حالی است که به نظر می رسد تحریم های آمریکا علیه هواوی به سود روسیه است.

به گفته رن ژنگفی، موسس هواوی، پس از تحریم های آمریکا در سال گذشته، این شرکت سرمایه گذاری خود در روسیه را افزایش داده است. او در ادامه اضافه کرده بود با افزایش سرمایه گذاری در روسیه، تیم محققان روس را گسترش و دستمزد آنان را افزایش داده است.

این در حالی است که هواوی بزرگترین تولید کننده موبایل در جهان به حساب می آید و حتی از سامسونگ نیز پیشی گرفته است. اما با وجود موانعی که در این اواخر ایجاد شده، حفظ این موقعیت برای هواوی کار دشواری است.

این درحالی است که تهیه کنندگان آمریکایی تراشه از جمله کوالکام سعی دارند تا فروش محصولات خود به هواوی را از سر گیرند. از سوی دیگر شرکت تایوانی مدیا تک نیز خواستار اجازه ادامه همکاری با هواوی شده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد