تخصصی شدن گردشگری با افزایش شهرهای خلاق

به گزارش فناوری فرهنگی،رضا علیزاده اظهار کرد:امروزه بحث گردشگری تخصصی در اکثر کشورهای جهان مطرح است و سیاست های کلان در حوزه این صنعت اجرا می شود.

وی با بیان اینکه ایران با داشتن جاذبه های بی نظیر و ویژگی های ایده آل برای جذب گردشگر، استانی پیشتاز در جذب توریسم است، افزود: پرداختن به سنت ها و آیین های باستانی این کشور و تلفیق آن با هنر و فرهنگ بومی می تواند پنجره جدیدی از ایران به جهانیان باز کند.

علیزاده نوروز را فرصتی مغتنم برای تحقق این امر خواند و اضافه کرد:باید با عزم جدی به سمتی حرکت کنیم که رضایتمندی گردشگرانی که گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کرده اند، فراهم شود.

وی، مواهب گردشگری را عاملی انگیزشی برای فعالیت حرفه ای در حوزه این صنعت خواند و اضافه کرد: سفر دارای مواهب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است که با هدفگذاری مناسب و مدیریت صحیح می‌توان از مزایای آن برخوردار شد.

این مسئول اقتصادی و نوآوری در سفر را امری مهم دانست و بیان کرد: ستادهای شهرستانی باید در ارائه پکیج‌ها و بروشورهای نوروزی خود موجبات سفر هدایت شده و خلاقانه را فراهم کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تصریح کرد:باید به سمتی حرکت کنیم که شهرهای خلاق این استان افزایش یافته تا در تخصصی شدن گردشگری تاثیر گذار باشد.

منبع: گیلان تایمز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد