تشویق کودکان به افزایش آگاهی‌ درمورد احساساتشان/قصه‌سرایی کودکان

به گزارش فناوری فرهنگی، کتاب «کی می‌ترسد؟» تألیف سو گریوز، با ترجمه فرزانه کریمی توسط انتشارات قاصدک چاپ و منتشر شده است. این مجموعه به شیوه اطمینان بخش و دقیق به مرور ترس‌هایی می‌پردازد که معمولاً بچه‌ها، بزرگسالان و حتی حیوانات آن‌ها را تجربه می‌کنند. کتاب همچنین به چیزهای متفاوتی اشاره می‌کند که افراد مختلف را می‌ترساند و این نکته را نشان می‌دهد که همه از چیزهایی یکسان نمی‌ترسند.

هدف این کتاب تشویق کودکان به افزایش آگاهی‌هایشان در مورد احساسات، نگرش و نیازهایشان است و توجه به احساسات، نگرش و نیازهای دیگران.

این کتاب علاوه بر روایتگر بودن، داستان بی‌کلام تصویری هم دارد، داستان بی‌کلام و تصویری در صفحه ۲۴ و ۲۵ کتاب موقعیتی را برای صحبت کردن و گوش دادن فراهم کرده است. بچه‌ها با دیدن این تصاویر باید تشویق شوند تا ماجرای هر تصویر را خودشان تعریف کنند.

«تام کمی عصبی است. چون برای اولین بار، شب را بیرون از خانه خودشان و در خانه مادربزرگش می‌گذراند. کمی بعد تام متوجه می‌شود که بازی با مادربزرگ چقدر بامزه است. آیا وجود خرس کوچولویش باعث شده که او حس آرامش داشته باشد؟ در انتهای داستان تو با خوش‌حالی «شب‌بخیر» می‌گوید.

روش استفاده از کتاب به شیوه‌ای طراحی و تصویرگری شده که بزرگسالان بتوانند همراه کودک به قصه‌سرایی بپردازد. این کتاب برای مجموعه رفتارهای احساسات کودکان فراهم شده است تا نقطه شروعی برای بحث‌هایی گسترده درباره رفتارها و احساسات کودکان هم در ارتباط با خودشان و هم در ارتباط با دیگران باشد.

تصاویر هماهنگ با داستان و کلمه‌ها و عبارت‌هایی که در داستان تکرار می‌شوند نیز کمک می‌کنند کودکانی که تازه شروع کرده‌اند تا داستانی را خودشان به تنهایی بخوانند، در این کار، اعتماد به نفس بیشتری به دست آورند.

کتاب «کی می‌ترسد؟» تألیف سو گریوز، با ترجمه فرزانه کریمی، در ۲۸ صفحه مصور رنگی، به قیمت ۹,۵۰۰ تومان توسط انتشارت قاصدک چاپ و منتشر شده است.

سو گریوز نویسنده کتاب‌های کودکان است که تاکنون برای کودکان پیش دبستان و دبستان بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب نوشته است. کتاب‌های او شامل هم داستان و هم غیر داستان می‌شود. او مدتی هم آموزگار بوده است. از این نویسنده به جز کتاب «کی می‌ترسد؟» کتاب‌های اگر این طوری بشود چی؟ و از همه چیز بدم می‌آید! نیز به فارسی ترجمه شده است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد