تصویب لایحه «مالکیت فکری» گامی مثبت در راستای اقتصاد دانش‌بنیان است

به گزارش فناوری فرهنگی، خلأ قانونی پیرامون حمایت از مؤلفان و پدیدآورندگان آثار فرهنگی و هنری در کشور مسائل و مشکلات عدیده‌ای را برای این قشر به‌وجود آورده و از این‌رو وجود قانون حمایت از مالکیت فکری امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.

قطعاً تصویب لایحه می‌تواند کمک بزرگی به مؤلفان و تولیدکنندگان آثار هنری و ادبی باشد تا آثار مؤلفان و پدیدآورندگان به‌راحتی توسط دیگران مورد استفاده قرار نگیرد و حق و حقوق مالک از بین نرود.

در این زمینه سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به اینکه لایحه مالکیت فکری از سال 93 توسط دولت تهیه شده است اظهار داشت: این لایحه پس از کش و قوس‌های فراوان در کمیسیون حقوقی و قضایی به‌عنوان کمیسیون اصلی و کمیسیون فرهنگی به‌عنوان کمیسیون فرعی در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

وی بیان کرد: این لایحه در حمایت از کتابداران، ناشران، فرهیختگان، هنرمندان و سایر افراد در حوزه فرهنگی است که حقوق مادی و معنوی آن‌ها را در فضای حقیقی و مجازی تأمین می‌کند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه جامعیت لایحه و احتراز از تشتّت و پراکندگی مهم‌ترین مزیّت تصویب این لایحه است افزود: تصویب لایحه مالکیت فکری گام مثبتی در بسترسازی اقتصاد دانش‌بنیان و اقتصاد مقاومتی است.

ذوالقدر همچنین با اشاره به اینکه امیدواریم این لایحه با انجام اصلاحات به روز و مورد نیاز جامعه هر چه سریع‌تر به صحن مجلس  شورای اسلامی بیاید خاطرنشان کرد: با تصویب و البته اجرای قانون مالکیت فکری شاهد آسودگی‌خاطر پدیدآورندگان آثار هنری و ادبی و علمی و حمایت از محصولاتشان خواهیم بود.

منبع: تسنیم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد