تعریف “صوت‌وتصویر فراگیر” مشخص شد/ نحوه چینش هیأت امنای سازمان صداوسیما چگونه است؟

به گزارش فناوری فرهنگی، سیده فاطمه ذوالقدر در تشریح نشست امروز (یکشنبه سوم تیرماه) کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار کرد: دستور کار نخست نشست امروز کمیسیون ادامه بررسی طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب ماده 2 طرح مذکور در نشست امروز کمیسیون که تعریفی از صوت و تصویر فراگیر بود، افزود: بر این اساس صوت و تصویر فراگیر عبارت است از محتوای صوتی و تصویری که به صورت گسترده و یک سویه و بدون الزام به شناسایی مخاطب از طریق فرستنده‌های امواج رادیویی یا شکبه‎های کابلی ماهواره‌ای و اینترنتی توزیع می‌شود و یا قابلیت توزیع دارد و همچنین محتوای مربوطه زنده بوده و یا دارای جدول پخش زمانی است.

وی با بیان اینکه در ادامه نشست امروز ماده 5 و 6 طرح اداره و نظارت بر سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز به تصویب رسید، گفت: در ماده 5 طرح مذکور ارکان سازمان صدا و سیما مشخص شدند که عبارتند از هیأت امنا، رئیس سازمان و شورای نظارت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: بر اساس ماده 6 طرح مذکور نیز 5 نفر از افراد حقیقی و حقوقی هیأت امنای سازمان صدا و سیما را تشکیل می‌دهند که توسط مقام معظم رهبری برای مدت 5 سال منصوب می‌شوند.

 

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد