تفاهم‌نامه ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی با انجمن صنایع پوشاک ایران امضاء شد

به گزارش فناوری فرهنگی، در حاشیه‌ی یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین انجمن صنایع پوشاک ایران و ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی امضا شد. به موجب این تفاهم‌نامه‌ی همکاری و ابا هدف رسوخ و توسعه‌ی نانو در صنایع پوشاک به‌عنوان یکی از ظرفیت‌های اساسی صنعت نساجی کشور صورت خواهد گرفت.

مهم‌ترین محورهای این همکاری بسترسازی برای توسعه و ترویج فناوری نانو از طریق برگزاری رویدادهای تخصصی مشترک، حمایت از بازارسازی و سرمایه‌گذاری، ایجاد فضای همکاری و هم‌افزایی بین فناوران و شرکت‌های صنعتی و در نهایت همکاری در انجام پروژه‌های تحقیقاتی است.
سعید سرکار دبیر ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در مورد این تفاهم‌نامه گفت: با امضای این تفاهم‌نامه امکان بهره‌مندی از فناوری نانو در صنعت پوشاک تسهیل می‌شود. اگر صنایع امروز برای به‌کارگیری فناوری اقدام نکنند، در آینده‌ی نزدیک بازار خود را از دست می‌دهند؛ زیرا محصول ایرانی با استفاده از فناوری رقابت‌پذیر می‌شود و فناوری نانو کیفیت محصولات را بالا برده و منجر به جلب مشتری بیشتر می‌شود.

رئیس انجمن صنایع پوشاک ایران، نیز در مورداستفاده از فناوری نانو در صنعت پوشاک گفت: بهره‌مندی از فناوری نانو علاوه بر ارزش افزوده، یک حرکت ملی و حمایت از دانش ایرانی است. به همین دلیل انجمن تلاش خواهد کرد تا ضمن بیان نیازهای خود از دستاوردهای فناوری نانو در بالا بردن کیفیت منسوجات استفاده کند.

در حال حاضر در صنعت نساجی ۷ فناوری نانو به بلوغ رسیده‌است که شامل فناوری آنتی باکتریال، پارچه‌های آب‌گریز، منسوجات هایدروفیلیک یا آب‌دوست، باند و گاز، جذب آب بیشتر در حوله، ضد امواج در گن‌های بارداری، فناوری پارچه‌های الکتریسیته، پوشاک گرم‌کننده و خنک‌کننده است.

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد