تقصیر آژانس‌های گردشگری در رشد تورهای غیرمجاز!

به گزارش فناوری فرهنگی، احسان حسینی با بیان اینکه« چند سالی است که تورهای طبیعت‌گردی رونق پیدا کرده است»، عنوان کرد: به خاطر بحث عوارض خروج از کشور و مباحث و مشکلاتی که در زمینه مسافرت‌های خارج از کشور وجود دارد، ارزانی یا به دلیل علاقه مردم بیشتر استان‌های ایران به طبیعت منطقه خود، بسیار روی حوزه طبیعت‌گردی کار شده است. تنها تورهای طبیعت‌گردی نیستند بلکه روی مواردی مانند، کمپینگ، شب‌مانی در طبیعت و… نیز کار شده است و رونق خوبی در دو سال اخیر پیدا کرده است.

وی بیان کرد: به نظرم به تورهای طبیعت‌گردی در خراسان، توجه کمی می‌شود. با توجه به ظرفیت‌های خراسان، بسیار بیشتر از اکنون می‌توان روی این حوزه کار کرد.

این راهنمای گردشگری اظهار کرد: تورهای غیرمجاز  به خصوص تورهای گردشگری خارج از بدنه آژانس گردشگری، کم کم دارد کمر آژانس‌های مسافرتی را می‌شکند؛ البته به نظر من این حق آژانس‌های گردشگری است، چون خود را به‌روز نمی‌کنند و فقط احساس می‌کنند چون یک مجوز دارند دیگر نباید هیچ خلاقیتی به خرج دهند و خود را به‌روزرسانی و با استانداردهای جهانی در بخش گردشگری همراه کنند در نتیجه گروه‌های گردشگری که مجوز ندارند به دلیل اینکه رزق و روزیشان در این زمینه است از همه ظرفیت‌ها و خلاقیت استفاده می‌کنند که افراد را به سمت خود جذب کنند، خدمات متفاوت به آنان بدهند و آن‌ها را به سمت خود بکشند و این اتفاقات کاملاً طبیعی است.

حسینی ادامه داد: در جلساتی که با مدیران آژانس‌های گردشگری داشتیم مدام به آنان می‌گوییم درست است که مجوز دارید اما خود را به‌روز کنید، خلاقیت به خرج دهید و از ظرفیت‌هایی که برای طبیعت‌گردی وجو دارد به خصوص در خراسان، استفاده کنید اما متاسفانه گوش نمی‌دهند و زیاد پیگیر و همراه با این ماجرا نیستند.

وی درخصوص مشکلات تورهای طبیعت‌گردی گفت: یکی از مشکلات تورهای طبیعت‌گردی نبود مجوز است. اکنون راه دور زدن این موضوع پیاه شده است؛ افراد با آژانس‌های گردشگری قرارداد می‌بندند و آژانس مجوز تور را به آنان می‌دهد. یکی دیگر از مشکلات نیز، استفاده نامناسب از زیرساخت‌های طبیعتی منطقه است؛ اکثر تورهای طبیعت‌گردی که وارد طبیعت می‌شوند، به‌خصوص آفرودها، به پوشش گیاهی منطقه دقت نمی‌کنند و کلاً آن پوشش را به هم می‌ریزند.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد