تلاش می کنیم استارت آپ ها با مشکل مالی مواجه نشوند

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر سیاوش ملکی فر امروز در گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای حمایت از شرکت ها راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه از این رو ابزارهای مشخصی برای حمایت از شرکت ها تعیین شده است، گفت: همچنین ما در این صندوق درصدد برآمدیم که به صورت غیرمستقیم ابزارهایی را برای حمایت از استارت آپ ها در نظر بگیریم.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به یکی از طرح های صندوق نوآوری و شکوفایی برای خریداران محصولات شرکت های دانش بنیان گفت: ما یک طرحی برای لیزینگ محصولات دانش بنیان در نظر گرفته ایم و آن هم این است که خریدار می تواند تنها ۲۰ درصد از مبلغ قرارداد خود با شرکت دانش بنیان را پرداخت و مابقی را صندوق پرداخت کند تا به این واسطه محصولات شرکت های دانش بنیان وارد بازار شوند.

وی ادامه داد: این طرح ارائه شده از سوی صندوق به خریداران، سه ساله با نرخ ۹ درصد و بازپردخت ۳۶ ماهه است.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق نوآوری و شکوفایی موظف است تنها به شرکت های دانش بنیان خدمات ارائه کند، گفت: اما طبق برنامه ریزی های صندوق، به صورت غیرمستقیم می توانیم استارت آپ ها را حمایت کرده و برنامه هایی در طول چرخه عمر استارت آپ ها در نظر گرفته ایم.

ملکی فر افزود: استارت آپ ها می توانند تسهیلات کم بهره را از طریق صندوق های پژوهش و فناوری که این صندوق ها مورد حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی هستند، دریافت کنند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۰ شتاب دهنده دانش بنیان در راستای شتاب دهی استارت آپ ها فعالیت می کنند که ما در صندوق نوآوری و شکوفایی از این شتاب دهنده ها حمایت می کنیم تا بدین واسطه به صورت غیرمستقیم استارت آپ ها بتوانند ایده های خود را به مرحله اجرایی برسانند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: تلاش ما این است که استارت آپ ها نیز همانند شرکت های دانش بنیان با موانع مالی مواجه نشوند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد