تمامی اسباب‌بازی‌ها هویت‌ساز هستند چه درست و چه نادرست

به گزارش فناوری فرهنگی، محمد نخ‌چی، مسئول نمایشگاه دائمی اسباب‌بازی (شوروم) و تولیدکننده اسباب‌بازی ، درباره نمایشگاه دائمی اسباب‌بازی «شوروم» گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه دائمی اسباب‌بازی ایرانی برای اولین بار برپا شده و بیش از صد برند اسباب‌بازی ایرانی محصولات با کیفیت و متنوع خود را در این مکان به نمایش گذاشته‌اند، پیش‌بینی می‌شود این اقدام سبب تحولی چشمگیر در حوزه اسباب بازی و در جهت حمایت از تولید ملی و رونق تولید خواهد بود.

او درباره کاردکرد این شوروم، اظهار کرد: شوروم اسباب‌بازی دائمی در گروه مخاطبان خود فروشگاه‌های زنجیره‌ای و تامین‌کنندگان اسباب‌بازی را جای داده و در جهت تأمین اسباب‌بازی ایرانی با آنها همکاری می‌کند.

مسئول نمایشگاه دائمی اسباب‌بازی درباره ابعاد این نمایشگاه، تصریح کرد: سعی کردیم دو مولفه اقتصادی و فرهنگی را توامان با همدیگر در شوروم به کار ببریم. روزی یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش به من گفتند زمانی‌که شما از کالای فرهنگی هویت‌ساز صحبت می‌کنید آیا همه اسباب‌بازی‌ها هویت‌ساز هستند؟ توقع داشتند که من در جواب بگویم: خیر! اما گفتم بله! همه اسباب‌بازی‌ها هویت‌ساز هستند اما بستگی به تعریف هویت دارد.

نخ‌چی ادامه داد: به اعتقاد من کاراکترهای بدجنس و غیرانسانی هم هویتی غیرمعقول را به کودک القا می‌کند، پس باید بدانیم تمام اسباب‌بازی‌ها هویت‌ساز هستند و محصول درست را در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهیم.

عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی اظهار کرد: مخاطبان اصلی این شوروم مدیران مهدها و مدارس و آموزشگاه‌ها، فروشگاه‌داران اسباب‌بازی، تجار کشورهای همسایه، سازمان‌ها و نهادها و سایر علاقه‌مندان به اسباب‌بازی ایرانی خواهد بود. به منظور فرهنگ‌سازی در حوزه استفاده از اسباب‌بازی ایرانی رویدادهایی طراحی شده که هم به جنبه ترویجی و هم جنبه آموزشی توجه بسیاری شده است.

نخ‌چی در پایان گفت: از ویژگی‌های دیگر این نمایشگاه دائمی اسباب بازی حضور تمام برندهای اسباب بازی ایرانی در این مکان و نمایش آنها به صورت تک نمونه باز و بسته‌بندی به همراه مشخصات محصول است که مُبلّغ و معرف کیفیت و ارزش تولیدات داخلی برای افراد جامعه خواهد بود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد