تمجید وزیر ارشاد از یک انیمیشن

به گزارش فناوری فرهنگی، هنر و قرآن از مواردی است که توجه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به خود جلب کرده و او را بر آن داشته که از اقدامات بصری نمایشگاه سخن بگوید.

سیدعباس صالحی در بازدید از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم گفته که می‌توان از طریف هنر فضای قرآن را جذاب‌تر و موثرتر ارزیابی کرد و ابراز خرسندی کرده که نمایشگاه قرآن به قدری جذاب برگزار شده که بیشتر مردم جذب آن شوند و حضور پرثمری در نمایشگاه داشته باشند.

آنطور که وزیر ارشاد میگوید، نمایشگاههای قبلی هم به این مساله توجه داشتند اما امسال تنوع بیشتری در این زمینه دیده میشود و از آنجا که چندسالی است بحثهای قرآنی به فضای مجازی نیز راه پیدا کرده، امسال بخش فضای مجازی از لحاظ طبقهبندی و رویکرد شرایط بهتری نسبت به قبل پیدا کرده است. فراهم شدن ظرفیتها و فرصتهای جدید برای حضور در عرضههای بینالمللی از مواردی است که به گفته وزیر، باید برای فعالان قرآنی فراهم شود و اینکه بعد از چند سال غیبت، بخش بینالمللی نمایشگاه نیز دوباره راهاندازی خواهد شد.

وزیر ارشاد بایدهای متعددی در حوزه قرآنی را برشمرده از جمله اینکه باید باب معارف را در فضای مکتوب ترویج داد و به حوزه نشر قرآنی توجه بیشتر داشت. در این باره صالحی یک بار دیگر به خدمتی که هنر میتواند به قرآن بکند و نقش آن در ترویج معارف قرآنی اشاره کرد. گویا هنجارسازی رفتار قرآنی یکی از رویکردهای وزارت ارشاد است و به گفته صالحی فیلشاه از جمله تولیداتی در همین راستاست.

حمایت از ساخت فصل دوم فیلم ملک سلیمان در سخنان وزیر مورد تاکید قرار گرفت اما پاسخگویی به سرنوشت فیلم «رستاخیر» از مواردی بود که صالحی دلیلی ندید در نشست نمایشگاه قرآن به آن پاسخ بدهد.

منبع:جام جم

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد