توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان نباید متکی به‌ دولت باشد

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در بازدید از مرکز رشد این شهرستان در جمع نخبگان و فعالان مرکز رشد اظهار داشت: رشد و توسعه هر منطقه با نگاه علمی به تولیدات و محصولات بومی آن، امکان‌پذیر است.

وی اضافه کرد: فعالیت مرکز رشد تربت حیدریه با 200 عضو در مجموعه دانشگاه دولتی و راه‌اندازی 2 مرکز رشد دیگر تا 2 ماه آینده در دانشگاه آزاد و علوم پزشکی تربت حیدریه فرصتی مناسب برای ایجاد تحول اقتصادی در منطقه است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه امروزه اجرای شیوه‌های سنتی در ایجاد طرح‌های صنعتی، پاسخگوی نیاز کشور نیست، متذکر شد: باید با بهره‌گیری از طرح‌های دانش‌بنیان و استعداد نیروهای جوان هر منطقه با توجه به پتانسیل‌های مناطق مختلف برای رشد آن برنامه‌ریزی کرد.

ستاری با تأکید بر ارزش افزوده نهفته در محصول زعفران، بیان کرد: از 8.5 میلیون دلار گردش اقتصادی زعفران دنیا، 96 درصد سهم ایران است.

وی یادآور شد: تربت حیدریه به‌ عنوان قطب زعفران جهان باید با خروج از شیوه‌های سنتی تولید این محصول پایه‌های اقتصاد این منطقه را با بهره‌گیری از توان 11 هزار دانشجوی این شهرستان و مراکز رشد و دانش‌بنیان محکم کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور مطرح کرد: باید از سیستم سرمایه‌گذاری دولتی فاصله بگیریم و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان نباید متکی به دولت باشد، البته دولت در صدور مجوزها، تأسیس و ارائه وام و تسهیلات با این مراکز همکاری می‌کند.

 

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد