توسعه فعالیت استارت‌آپ‌ها در بخش دفاعی کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری در «مراسم آئین تبادل تفاهمنامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری و وزارت دفاع» که در محل این معاونت برگزار شد، اظهار داشت: ما موفق شدیم تفاهمنامه‌ای با وزارت دفاع در چهار حوزه هوایی، فضایی، زیستی و علوم شناختی منعقد کنیم.

وی با بیان اینکه معاونت علمی از سال‌های قبل به واسطه ستادهای توسعه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان، با وزارت دفاع همکاری داشته است، گفت: حرکت خوبی که در وزارت دفاع مورد پیگیری قرار می‌گیرد، این است که کمتر وارد مرحله تولید می‌شود؛ زیرا نوآوری از دل بخش خصوصی شکوفا می‌شود و اگر بخواهیم نوآوری داشته باشیم، باید این اقدام به واسطه بخش خصوصی توسعه یابد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه وزارت دفاع همواره پیشتاز در مسئله استفاده از فناوری و نوآوری بوده است، افزود: بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان مدیون حوزه دفاع هستند زیرا حوزه دفاع به واسطه وزارت دفاع تقویت شده و نتیجه آن، سرریز تکنولوژی در حوزه دفاعی بوده است.

ستاری تأکید کرد: حوزه دفاعی زمینه ایجاد شرکت‌هایی بر پایه فناوری و نوآوری با هدف توسعه دفاعی دارد؛ از این رو این تفاهمنامه با هدف ایجاد الگوهای جدید برای توسعه همکاری‌ها منعقد شده است.

به گفته وی، این تفاهمنامه بر مبنای این است که بدانیم به چه شکلی از قابلیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان بهره ببریم. قطعاً ما شاهد ایجاد حرکت نوآوری در حوزه دفاعی به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی هستیم.

وی با بیان اینکه قرار است یک مرکز نوآوری در حوزه دفاعی ایجاد شود، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که در حوزه‌های مختلف دفاعی، اتفاقات خوبی به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان رخ دهد.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با تأکید بر اینکه بیوتکنولوژی، سلول‌های بنیادی، علوم‌شناختی و هوافضا، می‌تواند در حوزه دفاعی استفاده شود، گفت: امیدواریم اتفاقات خوبی بَعد از این تفاهمنامه رخ دهد؛ در این راستا لازم است کمک جدی به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان در این حوزه شود.

ستاری تصریح کرد: کار معاونت علمی، توسعه فناوری است و در حوزه‌های نمونه‌سازی، سرمایه‌گذاری و پوشش ریسک شرکت‌ها فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه به واسطه این تفاهمنامه، بازار در دست وزارت دفاع است، گفت: با نظارت بخش دفاعی فعالیت کاراولی‌ها در حوزه دفاعی شکل می‌گیرد؛ بدین واسطه فناوری وارد بخش دفاع می‌شود.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور تأکید کرد: در راستای اجرای این تفاهمنامه، بخشی از وظایف بر عهده ما و بخشی دیگر در زمینه توسعه محصول، بر عهده وزارت دفاع است.

ستاری خاطرنشان کرد: این حوزه کاملاً تحریم است از این رو باید به سرمایه‌های داخلی اکتفا کنیم؛ به این ترتیب، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های حوزه دفاعی توسعه می‌یابند.

به گزارش مهر، ظهر امروز تفاهمنامه‌ای با چهار اولویت هوایی، فضایی، زیستی، علوم شناختی بین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر حاتمی وزیر دفاع در محل معاونت علمی با هدف توسعه الگوهای جدید برای همکاری‌ها منعقد شد. این تفاهمنامه سه ساله بوده که با موافقت طرفین، قابل تمدید و تقویت است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد