توسعه فناوری باید در راستای اشتغالزایی و تولید ثروت باشد

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدجواد آذری جهرمی ظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان اردبیل اضافه کرد: حوزه ICT باید به بخش های مختلف اقتصادی ورود کند، چراکه با ورود فناوری به این بخش ها شاهد توسعه اشتغال و اقتصاد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه فناوری باید در حوزه های هوشمندسازی شهری، تولید گیم، انیمیشن، کشاورزی و… به خدمت گرفته شود، یادآور شد: به لحاظ درآمدهای کشوری دچار محدودیت هستیم، اما چیزی که می تواند در این شرایط کمک کند افزایش بهره وری است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات استفاده از فناوری ارتباطات و اطلاعات را در این بخش ها موجب بهبود کیفیت زندگی دانست و تصریح کرد: ایجاد شغل، ارتقا بهره وری، تولید ثروت، افزایش رفاه و… نتیجه استفاده ازICT  در تمام شئونات زندگی است.

وی با تاکید بر اینکه فناوری باید به این سمت حرکت و سوق داده شود، ادامه داد: فناوری می تواند در کاهش مصرف سوخت، توسعه بهداشت و سلامت، مدیریت منابع آب و تمام جنبه های زندگی ورود و کمک کند.

آذری جهرمی با بیان اینکه در توسعه این حوزه باید طرح ها و ایده هایی که به این سمت می روند، حمایت ویژه شوند، به اجرای پروژه ICT در دو هزار هکتار از مزارع دشت مغان استان اردبیل اشاره کرد و متذکر شد: تنها با استفاده از این طرح میلیاردها ریال در مصرف سموم صرفه جویی شده است.

وی همچنین به شاخص های کشور در حوزه ICT اشاره کرد و بیان داشت: به لحاظ نرخ رشد شاخص ها در بحث زیرساخت، خدمات و مهارت در استفاده از فناوری سال گذشته در دنیا رتبه دوم و در منطقه رتبه اول را کسب کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه در شاخص دسترسی رشد چشمگیری داشتیم اما در شاخص مهارت در استفاده ضعیف هستیم، افزود: وضعیت ما در خدمات، زیرساخت ثابت و اینترنت خانگی مطلوب نیست ولی در بحث موبایل به دلیل سرمایه گذاری بالا مطلوب است.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد