توسعه و تقویت زیست بوم حمل و نقل هوشمند در راستای صادرات/ را‌ه‌اندازی ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی

به گزارش فناوری فرهنگی، شهاب خدامرادی مسوول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درباره توسعه صادرات محصولات دانش بنیان حوزه حمل و نقل هوشمند، گفت: در حال حاضر ۶ تفاهم‌نامه با سازمان‌های مربوط به حوزه حمل و نقل هوشمند منعقد شده است.

وی افزود: بیش از ۲۲۰ شرکت دانش‌بنیان در این حوزه شناسایی شد‌اند به طوری که تاکنون بیش از ۸۰ مساله اجرایی در حوزه حمل و نقل هوشمند در تعامل با اعضای این زیست بوم تعریف شده است.

* را‌ه‌اندازی ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی در حوزه حمل و نقل هوشمند

مسوول حمل و نقل هوشمند ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی معاونت علمی گفت: ۳ نقشه راه در حوزه‌های جاده‌ای، ریلی و دریایی در دست تدوین داریم همچنین تاکنون ۱۱ شتاب‌دهنده تخصصی راه‌اندازی شده و سمینارها و نمایشگاه‌های تخصصی در حوزه حمل و نقل هوشمند برگزار شده است.

وی با اشاره به حمایت از زیست بوم حمل و نقل هوشمند کشور، گفت: در حال حاضر با برگزاری سمینارها، همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها بیش از هزار نفر از فعالان این حوزه شناسایی شدند.

خدامرادی گفت: برای توسعه صادرات حمل و نقل هوشمند شرکت‌های دانش بنیان تسهیلاتی از طریق ظرفیت‌های کریدور صادرات، مرکز تعاملات بین‌المللی علمی و فناوری و شرکت در نمایشگاه‌ها و کنگره‌های بین‌المللی مانند کشورهای چین، دبی و آلمان در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد