تولید فیلم مشترک با خارجی‌ها؛ اولویت سال 95 ایران

به گزارش فناوری فرهنگی،حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی در دیدار با آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان در تهران گفت: همه درها برای همراهی و همکاری با ارمنستان باز است.

وی به برگزاری بخش بین‌المللی سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر در20 آوریل امسال، پیشنهاد کرد که ارمنستان هم در این رویداد سینمایی شرکت داشته باشد.

رئیس سازمان سینمایی در ادامه از دبیر جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان برای حضور در جشنواره فیلم فجر دعوت کرد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: امکان مرور فیلم های ارمنستان در بخش بین الملل جشنواره امسال وجود ندارد اما می توان در ارتباطی دو سویه تعامل را افزایش داد.

ایوبی، اولویت سینمای ایران را در سال 95 تولید فیلم مشترک عنوان کرد و گفت: در ساخت فیلم مشترک نیز اولویت ما کشورهای همسایه و هم فرهنگ ما هستند.

وی خاطرنشان کرد که آناهید آباد از جمله کارگردانانی است که کار مشترک در ارمنستان تولید کرده و محسنی نسب نیز اخیرا فیلمبرداری فیلمی را در ارمنستان به پایان رسانده است.

ایوبی همچنین با اشاره به راه اندازی مدرسه ملی سینما، اظهار کرد: بزرگان ما عضو مدرسه ملی سینما هستند و با کمال میل آماده برگزاری کارگاه های مشترک آموزشی بین ایران و ارمنستان در دو کشور هستیم.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد که این مهم با کشورهای لهستان و روسیه تجربه شده است.

پیشنهاد امضای تفاهم نامه همکاری

بنا بر اعلام سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سفیر ارمنستان در تهران در ادامه با بیان اینکه ایران و ارمنستان در زمینه فرهنگی به خوبی می توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند، درخواست و تمایل کشور ش برای همکاری و امضای تفاهم نامه های همکاری خبر داد.

تومانیان با اشاره به اینکه جشنواره زردآلوی طلایی در ارمنستان همه ساله برگزار می شود و 12 سال پیش این رویداد پایه گذاری شده است، گفت: پیشنهاد همکاری سالانه مشترک با جشنواره فیلم فجر را ارائه کرد.

به گفته وی در 6 سال اخیر عباس کیارستمی نیز همه ساله در جشنواره زردآلوی ارمنستان حضور داشته است.

جشنواره زردآلوی طلایی آماده دریافت آثار ایرانی

تومانیان تاکید کرد که جشنواره زردآلوی طلایی آماده دریافت آثار ایرانی بوده و این فضا برای همکاری مشترک دو کشور مهیا است.

ساخت فیلم مشترک دو کشور

وی تاکید کرد: ایران و ارمنستان می توانند در زمینه ساخت فیلم مشترک همکاری داشته باشند.

سفیر ارمنستان پیشنهاد کرد که پس از تعطیلات نوروز دست اندرکاران سینمای ارمنستان و ایران با یکدیگر گفتگو داشته باشند

منبع: اقتصادخلاق

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد