تولید ۸۳ قلم ماده موثر دارویی توسط شرکت های دانش بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، سورنا ستاری پیش از ظهر شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردهای فناورانه واحدهای فناور گلستان اظهارکرد: دانش بنیان یک فرهنگ عمومی است و باید اکوسیستم و فضایی ایجاد شده تا بخش خصوصی روی جوانان و استعدادها سرمایه گذاری کند.

وی افزود: انتظار داریم که بخش خصوصی گلستان بر روی استعدادهای استان سرمایه گذاری کرده و در زمینه شرکت دانش بنیان حساس تر باشد.

ستاری ادامه داد: در طول این سال ها اقدامات و قدم های خوبی در زمینه دانش بنیان برداشته شده اما حمایت های دولت یک کاتالیزور است و نمی توان از این کمک ها به عنوان انگیزه اصلی نام برد زیرا اعتبارات بخش خصوصی می تواند در زمینه اشتغالزایی و سرمایه گذاری جذابیت ایجاد کند.

وی با بیان این که اختراعات تا زمانی وجود دارد و اثرگذار است که مشتری داشته باشد، گفت: حمایت دولت از یک اختراع زمانی می تواند اثرگذار باشد که بازار و حمایت کننده بخش خصوصی داشته باشد و این امر به تنهایی نمی تواند راهگشا باشد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از تأمین مواد اولیه برای برخی از شرکت ها خبرداد و بیان کرد: در حوزه مواد اولیه دارویی قرارداد بیش از ۸۳ قلم ماده موثر دارو منعقد شده که به سطح بازار هم رسیده است که ارزش جایگزین آن ۴۰۰ میلیون دلار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین با همراهی استاندار گلستان از بنای خانه تقوی در گرگان بازدید کرد.

بنای خانه تقوی در گرگان برای راه اندازی مرکز نوآوری صنایع خلاق پیشنهاد شده و با انعقاد یک تفاهم چهارجانبه، با حضور سرمایه گذار، مرکز خلاق صنایع دستی در این مکان  راه اندازی شود.

استان گلستان بیش از ۳۰ هزار هنرمند صنایع دستی دارای پروانه دارد که در بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در حال فعالیت هستند.

منبع: مهرکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد