تیک تاک از فیس بوک کمک خواست

به گزارش فناوری فرهنگی، آدام موسری که اپلیکیشن اشتراک عکس اینستاگرام متعلق به فیس بوک را اداره می کند، روز جمعه در توییتی نوشت: ممنوعیت تیک تاک که روز جمعه از سوی وزارت بازرگانی آمریکا اعلام شد، برای اینستاگرام، فیس بوک و کل اینترنت بد خواهد بود.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد دانلود اپلیکیشنهای تیک تاک و وی چت شرکت تنسنت از فروشگاههای برنامه آمریکایی از روز یکشنبه مسدود خواهد شد.

ونسا پاپاس، مدیرعامل موقت تیک تاک در پاسخ به توییت موسری خواستار پیوستن این شرکت به مبارزه حقوقی علیه کاخ سفید شد. وی نوشت: اکنون زمان آن رسیده که رقابت را کنار گذاشته و به اصول اصلی مانند آزادی بیان و دادرسی قانونی متمرکز شویم.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس بوک اخیرا اظهار کرد که احساس می کند ممنوعیت تیک تاک رویه بلندمدت بدی برای صنعت فناوری به وجود خواهد آورد. فیس بوک در چین ممنوع است و زاکربرگ اظهار کرد از این نگران است که ممنوعیت تیک تاک در آمریکا راه را برای کشورهای دیگر به منظور قدغن کردن اپلیکیشنهای یا خدمات فیس بوک باز کند.

اما از سوی دیگر زاکربرگ از دولت آمریکا خواست موضع قویتری در برابر چین اتخاذ کند و هشدار داد شکستن شرکتهای فناوری آمریکایی مانند فیس بوک ممکن است راه را برای رقیبان چینی برای گرفتن جای آنها هموار کند. مدیرعامل فیس بوک در سخنرانی که پاییز گذشته در دانشگاه جورج تاون داشت، از تیک تاک که متعلق به شرکت چیتی بایت دنس است، بابت سانسور محتوای مربوط به اعتراضات هنگ کنگ انتقاد کرده بود.

در این بین، کاربران آیفون در آمریکا برای نصب برنامه پیام رسان وی چت پیش از مسدود شدن دانلود آن در این کشور هجوم آورده اند. طبق اعلام شرکت تحلیل داده موبایلی سنسور تاور، افزایش دانلود وی چت، این برنامه پیام رسان را روز جمعه صدمین برنامه پردانلود در آمریکا ساخت. این برنامه امسال معمولا در رتبه ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ قرار داشت اما روز جمعه وارد جمع ۵۰۰ برنامه برتر در سال ۲۰۲۰ شد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کاربران وی چت در آمریکا در آستانه اجرای مسدودیت دانلود این پیام رسان از روز یکشنبه، درخواست خود در دادگاه برای جلوگیری از اجرای محدودیتهای دولت ترامپ علیه برنامه وی چت را تکرار کردند.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد