جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری، زمینه‌ساز رونق اقتصادی کشور

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدحسین ایمانی خوشخو  با اشاره به تاکید وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در برگزاری جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری به عنوان یکی از ابزارهای موثر و قدرتمند برای ارتقا و توسعه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری، افزود: الگوی ارزیابی تعالی گردشگری منطبق با الگوی بین المللی EFQM است و در  جلسات مختلف توسط اساتید و خبرگان گردشگری و تعالی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته است.

او تاکید کرد: الگوی تعالی صنعت گردشگری با ارزیابی ۹ معیار مهم در حوزه توانمندسازها و نتایج از جمله مدیریت، خط مشی و راهبردها، سرمایه انسانی، منابع و همکاری‌ها، فرایندهای مدیریت بازار و ارائه خدمات و محصولات گردشگری و نیز نتایج در مورد گردشگران، سرمایه انسانی، جامعه میزبان، محیط زیست و منابع طبیعی و سازمان، به یادگیری، بهبود و نوآوری کسب وکارها و سازمان‌های فعال در حوزه گردشگری کمک قابل توجهی می‌کند.

ایمانی خوشخو با تاکید بر اینکه امروزه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری برای قرار گرفتن در زمره بنگاه‌ها و سازمان‌های برتر و پیشی گرفتن از رقبا در بازار ملی و بین‌المللی از این الگوی جامع استفاده می‌کنند، افزود: امسال در ایران نیز شرکت‌ها و سازمان‌های ارائه دهنده خدمات گردشگری با پیاده‌سازی الگوی تعالی در مجموعه خود، نسبت به خودِ ارزیابی اقدام و با حضور در دومین دوره اعطای جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری میزان تعالی شرکت خود را محک می‌زنند. بنابراین می‌توان علاوه بر بهبود توانمندی‌ها در بخش‌های مختلف صنعت گردشگری، رونق اقتصادی و برون رفت از اقتصاد تک محصولی را شاهد باشیم.

رئیس جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری با اشاره به گستره کاربرد الگوی تعالی صنعت گردشگری گفت: جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری در هشت بخش نهادهای دولتی مرتبط با صنعت گردشگری، واحدهای اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، رستوران‌ها و خدمات غذایی، شرکت‌های حمل و نقل گردشگر، واحدهای تفریح و سرگرمی، برگزارکنندگان رویدادها و همایش‌های گردشگری و سایر فعالان حوزه صنعت گردشگری برگزار می‌شود. لذا علاوه بر مجموعه‌های کوچک، متوسط و بزرگ، دستگاه‌های دولتی و سازمان‌های استانی نیز در این فرآیند حضور دارند.

ایمانی خوشخو با تاکید بر شعار رونق تولید، معتقد است: توسعه اقتصاد داخلی از سازمان‌ها و بنگاه‌های متعالی حاصل می‌شود و زمانی می‌توانیم به رونق تولید امید داشته باشیم که سازمان‌های تولیدی و خدماتی و دستگاه‌های پشتیبان آن‌ها یعنی دستگاه‌های دولتی و اجرایی در مسیر تعالی قرار گیرند. برای تحقق این موضوع ضروری است همه مجموعه‌های فعال در حوزه گردشگری کشورمان پیاده‌سازی ارزش‌ها و مفاهیم بنیادین تعالی را در دستور کار خود قرار دهند و تا حصول نتیجه آن را مدیریت و ارزیابی کنند.

ایمانی خوشخو با بیان این‌که مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری ۱۳ اسفند برگزار و سازمان‌های برتر این دوره نیز معرفی می شوند، نخستین دوره جایزه را که اسفند سال گذشته برگزار شده، موفقیت‌آمیز دانست و ادامه داد: مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری با حضور نهادها، سازمان‌ها، متخصصان و مجموعه‌های فعال در صنعت گردشگری، در ۱۳ اسفند ماه ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد