جذب طلبه‌ها به گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرفندرسکی، رییس مؤسسه برگزارکننده این دوره‌های آموزشی است که نخستین مرکز تخصصی گردشگری دینی در کشور معرفی شده است.

او توضیح داد: در راستای توانمندسازی، ارتقا و آموزش فعالان بخش گردشگری دینی، موسسه آوای فطرت و معنویت با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همچنین مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه برپایه تحقیقات و پژوهش‌های علمی و میدانی در سال‌های گذشته در نظر دارد دوره تخصصی «تربیت متخصص گردشگری دینی» را از بین طلاب واجد شرایط با پذیرش محدود برگزار کند.

وی با اعتقاد بر این که این دوره کوتاه‌مدت با بهره‌مندی از اساتید مجرب، تاثیر بسزایی در شناخت صحیح از صنعت توریسم، گردشگری دینی و بایسته‌های فعالیت در آن خواهد داشت، بیان کرد: توانمندسازی طلاب در پاسخگویی صحیح به سوالات مذهبی توریست‌ها از اهداف این دوره است.

میرفندرسکی گفت: پژوهشگرانی که تمایل دارند نحوه صحیح تعامل با غیرمسلمانان را طبق مبانی اسلامی بیاموزند و طلابی که علاقه‌مند به شناخت صحیح و دقیق از صنعت گردشگری، گردشگری دینی و بایسته‌های فعالیت در آن هستند و فراگیرانی که تمایل دارند در گردشگری دینی و اقسام متنوع آن اعم از گردشگری مذهبی، زیارتی، معنوی و آئینی نقش ایفا کنند، در این دوره تخصصی نام‌نویسی کنند.

او، بهره مندی از اساتید مجرب حوزوی و صنعت گردشگری، آشنایی صحیح با صنعت توریسم و گردشگری دینی و زیرمجموعه‌های آن از جمله مذهبی، زیارتی، معنوی و آئینی با رویکرد بین‌المللی، آشنایی با اسلوب و بایسته‌های ارائه مباحث دینی به توریست، توانمندی در پاسخگویی صحیح به سوالات مذهبی توریست، اعطاءگواهینامه معتبر از حوزه علمیه و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و همکاری با افراد برتر دوره برای فعالیت‌های میدانی در عرصه گردشگری دینی را از مزایای این دوره تخصصی برشمرد.

وی شرایط پذیرش در این دوره را چنین تشریح کرد: اتمام پایه ۱۰ (کتبیوشفاهی)، تسلط کامل به یکی از زبان‌های انگلیسی، فرانسه، اسپانیایی، آلمانی، چینی یا روسی، حداقل سه سال سابقه تبلیغی، فعالیت در فضای بین‌الملل (فضای مجازی و حقیقی)، روحیه فعالیت در فضای گردشگری و ارسال رزومه از جمله شرایط پذیرش در دوره تخصصی «تربیت متخصص گردشگری دینی» است.

به گفته رییس این موسسه، ثبت نام در این دوره تا تاریخ جمعه ۱۳۹۸/۱۰/۱۳ از طریق سایت www.voifs.com انجام می‌شود.  دوره‌های آموزشی نیز پس از انجام مصاحبه در روزهای پنجشنبه ۹۸/۱۰/۲۶، جمعه ۹۸/۱۰/۲۷، پنجشنبه ۹۸/۱۱/۳ و جمعه ۹۸/۱۱/۴ برگزار خواهد شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد