جذب ۱۲ تیم استارت‌آپی در شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی ایران، ​نخستین شتابدهنده دانشگاهی سلامت دیجیتال کشور با حضور دکتر المنظری، مدیر دفتر مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی و رضا ملک‌زاده، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران افتتاح شد.

این مرکز با جذب ۱۲ تیم استارت‌آپی فعالیت خود را آغاز کرده است.

سید عباس متولیان، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به استقرار این شتابدهنده در ساختمان کتابخانه مرکزی این دانشگاه اظهار داشت: تیم هایی که ایده های خلاقانه و قابل تجاری سازی در حوزه سلامت دیجیتال دارند می توانند ایده های خود را به شتابدهنده ارائه کنند.

وی گفت: در صورت تایید ایده، این تیم ها می توانند با استقرار در شتابدهنده و دریافت حمایتهای مالی و علمی آموزشی طی دوره ای ۶ ماهه به پروتوتایپ محصول و مرحله تاسیس شرکت برسند و در ادامه با جلب سرمایه گذار یا استقرار در مرکز رشد، فعالیت خود را ادامه دهند.

متولیان در خصوص حمایتها و تسهیلاتی که از سوی شتابدهنده در اختیار تیم های پذیرفته شده قرار می گیرد، گفت: استقرار تیم ها در یک فضای کاری مشترک، اختصاص منتور تخصصی و اعطای کمک مالی برای تهیه تجهیزات و گسترش تیم و پیگیری فعالیتها، برپایی کارگاه های آموزشی و سخنرانی های تخصصی با حضور استادان و متخصصان برجسته و فراهم کردن فضای لازم برای برگزاری جلسات و نیز نشست های تیم ها از جمله امکانات و تسهیلاتی است که در اختیار تیم ها قرار می گیرد.

وی افزود: در این راستا تاکنون حدود ۱۵ نفر از استادان برجسته ایرانی دانشگاه های خارج کشور با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دانشگاه علوم پزشکی ایران دعوت شده و سخنرانی ها و دوره هایی آموزشی را در حوزه سلامت دیجیتال و کارآفرینی برگزار کرده اند.

متولیان با اشاره به این که در حال حاضر بیش از ۴۰ تیم دیگر در نوبت جذب در شتابدهنده هستند، اظهار داشت: این شتابدهنده در جذب تیم های نوآور به دانشگاه علوم پزشکی ایران محدود نیست و نیمی از تیم های جذب شده در مرحله اول هم از دانشجویان یا دانش آموختگان سایر دانشگاه های کشور هستند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد