جزئیات اعطای استاندارد به دانش‌بنیان‌ها از سوی سازمان استاندارد

به گزارش فناوری فرهنگی، مسلم بیات در وبینار تبیین نقش استاندارد در توسعه اقتصاد دانش بنیان با اشاره به فرآیند اخذ استاندارد به شرکت‌های دانش بنیان، توضیح داد: برای اخذ استاندارد توسط شرکت‌های دانش بنیان دو رویکرد برای کالاهای دارای استاندارد و کالای فاقد استاندارد ملی وجود دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس کالاهای دانش بنیانی که در کشور طراحی و ساخته می‌شوند و برای آنها در کشورمان و در دنیا استانداردی وجود داشته باشد، سازمان ملی استاندارد، تاییدیه اعتبار بر مبنای دانش (KBCOC)، اعطا می‌کند.

بیات تاکید کرد: این تاییدیه نهاد حاکمیتی، سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این حوزه ترغیب می‌کند و به این ترتیب استاندارد پلی بین تولیدکننده و سرمایه گذار ایجاد خواهد کرد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران ادامه داد: سازمان ملی استاندارد، در خصوص کالاهای نوآورانه‌ای که هیچ استانداردی برایشان تعریف نشده، گواهی KBCOP اعطا می‌کند. این پروانه گواهی دانش بنیان بر اساس ویژگی‌هایی که تولید کننده اظهار می‌کند، صادر می‌شود.

به گفته وی گواهینامه KBCOP گواهی انطباق محصول است.

بیات با تاکید بر ضرورت توجه شرکت‌های دانش بنیان به سیستم مدیریت انرژی، گفت: ایران دارای منابع طبیعی زیادی است که باید برای نسل‌های آینده از آن محافظت کرد، ضمن آنکه محافظت از این منابع جایگاه کشور را در دنیا در این حوزه تعیین خواهد کرد.

منبع: ایسناکانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد