جزئیات حمایت مالی از ثبت اختراعات شرکتهای دانش بنیان

به گزارش فناوری فرهنگی، سیاوش ملکی فر در رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی ، دارو و سلامت که در محل  صندوق نوآوری و شکوفایی به صورت آنلاین برگزار شد، با بیان اینکه این رویداد دو روزه با هدف بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان و فناور برگزار شده، عنوان کرد: در سال گذشته ۱۴ رویداد معرفی نیازهای فناورانه از سوی صندوق نوآوری برگزار شده که در این رویدادها هزار و ۱۵۰ شرکت دانش بنیان حضور داشتند و هزار و ۶۵۹ نیاز فناورانه معرفی شد.

وی با اشاره به میزان قراردادها گفت: حاصل این رویدادها، انعقاد ۴ هزار و ۷۲۸میلیارد تومان قرارداد و تفاهم  نامه بوده است که هنوز این قراردادها ادامه دارد.

معاون توسعه نوآوری صندوق نواوری و شکوفایی با بیان اینکه صندوق حمایت ۱۵۰ میلیون تومانی از دانش بنیان های سلامت در نمایشگاه داخلی و خارجی دارد، بیان کرد: در سال جاری از حضور شرکت‌های دانش بنیان برای حضور ۱۱ نمایشگاه داخلی حوزه تجهیزات پزشکی ، دارو و سلامت  تا سقف ۳۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض می‌شود که از آن جمله می توان  به نمایشگاه تجهیزات و ملزومات آزمایشگاهی تشخیص پزشکی کنگره ارتقا کیفیت، چهارمین نمایشگاه مواد وتجهیزات پزشکی، ششمین نمایشگاه ایران فارما، هفتمین نمایشگاه  تجهیزات ، مواد آزمایشگاهی ساخت ایران اشاره کرد.

وی به حمایت این صندوق از حضور شرکت‌های دانش بنیان در ۱۸ نمایشگاه خارجی اشاره کرد و گفت: برای حضور در نمایشگاه‌های خارجی ۱۲۰ میلیون تومان از شرکتها حمایت بلاعوض خواهد شد.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص حمایت بلاعوض صندوق برای اخذ استانداردهای شرکتهای دانش بنیان گفت: شرکتها می توانند برای اخذ ۱۰ استاندارد داخلی و خارجی شامل گواهینامه سپاس، تاییدیه امنیتی محصول ، ایزو ۱۴۰۰۱، ۴۵۰۰۱، ۹۰۰۱ ، ۱۳۴۸۵  در حوزه تجهیزات پزشکی و دارو و سلامت  از حمایت های صندوق بهره ببرند.

وی ادامه داد: این حمایت ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای تاییدیه‌های داخلی تا سقف ۴۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای تخصصی و تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای استانداردهای صادراتی برای این دسته از شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای این منظور تا سقف ۹ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع داخلی، تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت اختراع خارجی، تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت نشان تجاری خارجی و ۴۵ میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت طرح صنعتی خارجی و تا سقف ۲۰  میلیون تومان حمایت بلاعوض برای ثبت حق به نژادی به شرکت‌های حوزه کشاورزی و صنایع وابسته اعطا خواهد شد.

ملکی فر گفت: همچنین در زمینه آموزش و یادگیری شرکتی، ۷۰ درصد هزینه برگزاری دوره آموزشی از طریق شبکه کارگزاری و ۹۰ درصد هزینه یادگیری شرکتی تا سقف ۲۰ میلیون تومان در سال پرداخت می شود.

وی از برگزاری رویداد مجازی معرفی نیازهای فناورانه حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و سلامت  ۲۶  و ۲۷ مرداد ماه خبر داد و گفت: در این رویداد۵۲۳ نفر ثبت نام کردند که  ۱۴۰  نفر از تهران و ۳۸۳ نفر از سایر نقاط کشور و خارج از کشور هستند،۲۷۰ نفر از ۱۱۸ شرکت دانش بنیان، ۸۹ نفر از شرکت های غیر دانش بنیان حضور دارند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد