جزئیات چهارمین جشنواره فیلم کوتاه پاسارگاد

به گزارش فناوری فرهنگی، نشست خبری چهارمین جشنواره فیلم کوتاه پاسارگاد در محل ساختمان مرکزی این بانک برگزار شد. در این نشست خبری حسن بلخاری مشاور فرهنگی و هنری بانک‌پاسارگاد و دبیر این جشنواره به توضیحاتی پیرامون این جشنواره، نحوه ارسال آثار، شرایط آثار، اعضای هیأت داوران و نیز جوایز برندگان این جشنواره پرداخت.

حسن بلخاری دبیر چهارمین جشنواره فیلم پاسارگاد با اشاره به دلایل برگزاری چهارمین جشنواره پاسارگاد عنوان کرد: یکی از دلایل اصلی برگزاری چهارمین دوره جشنواره فیلم کوتاه پاسارگاد به علت درخشش جوانان صاحب ایده و خوش‌فکر در طول سه دوره قبلی آن یعنی در طول سال‌های ۹۴، ۹۶ و ۹۸ بوده‌است.

وی ادامه داد: شعار این جشنواره بر 5 هدف بنیادین حمایت از تولید رشد اقتصاد ملی، انعکاس تلاش‌های جهادگرانه عرصه تولید و صنعت، ایجاد بستری برای شناسایی و بروز استعدادها وقابلیت‌های هنری، پشتیبانی و حمایت از تولید “محتوای” جذاب و فاخر در زمینه “تولید ملی” و در آخر بر جلب توجه آحاد مردم به نقش ارزنده حمایت تولید ملی در جهت رشد و استقلال اقتصادی استوار شده‌است.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه پاسارگاد با اشاره به اینکه ۸ داور اقدام به داوری آثار ارسالی خواهند کرد افزود: مقرر شده‌است که آثار ارسالی بین ۱۸۰ ثانیه تا ۱۰ دقیقه باشند و تا پایان شهریورماه نیز برای ارسال آن‌ها فرصت در نظرگرفته‌ شده‌است.

بلخاری همچنین در پاسخ به این پرسش که چه میزان برای این جشنواره هزینه شده است نیز گفت: نکته‌ای که وجود دارد آنکه در بانک‌پاسارگاد هزینه بودجه تبلیغات صرف مسئولیت‌های اجتماعی این بانک می‌شود. لذا هزینه‌های این جشنواره محدود به جوایز درنظر گرفته شده برای نفرات برتر است.

وی در خصوص اهمیت ارتقا جایگاه تبلیغات صنعتی نیز گفت: از آنجا که اصلی‌ترین هدف بانک از این جشنواره کمک به توانمندسازی تولید ملی است، درنظر داریم تا با برگزاری این جشنواره تبلیغات حوزه صنعتی را نیز چون تبلیغات مواد مصرفی خانوار قوت بخشیم.

بلخاری در پایان با بیان اینکه برگزاری این نوع جشنواره در بین بانک‌ها و مؤسسات مالی منحصر به فرد است تصریح کرد: خوشبختانه در سه دوره قبلی با شناسائی استعدادهای برتر تجربه‌های ارزنده‌ای را کسب کردیم که امیدوار هستیم این روند در چهارمین دوره از جشنواره نیز تکرار شود.

جوایز این جشنواره در بخش استعدادهای جوان به ترتیب جایزه اول، جام زرین پاسارگاد و مبلغ 200 میلیون ‌ریال، جایزه دوم جام سیمین پاسارگاد و مبلغ 150 میلیون‌ ریال و جایزه سوم، جام بلورین پاسارگاد و مبلغ 100 میلیون ریال است. همچنین جوایز جشنواره در بخش فیلم‌سازان حرفه‌ای و با تجربه از نفرات اول تا سوم به ترتیب جام زرین پاسارگاد و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال، جام سیمین پاسارگاد و مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال و جام بلورین پاسارگاد و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال است.

پذیرش آثار ارسالی از طریق ثبت‌نام در سایت جشنواره به نشانیwww.pasargadfilmfest.ir و دریافت کد رهگیری امکان‌پذیر است. مدت زمان نمایش آثار ارسالی با تیتراژ باید از 180 ثانیه تا 10 دقیقه باشد. سازندگان آثار بایستی اثر خود را در ابعاد استاندارد (حداقل 720) و در دو کیفیت مناسب بازبینی و اکران، در فرمت‌هایHD , MP4 و یا FHD تهیه و برای دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.درج کد رهگیری بر روی مدارک ارسالی نیز الزامی است.

منبع:فارس

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد