جشنواره سینما حقیقت امسال در بخش بین الملل رقابتی نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را آذرمـاه 1399 با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) به شکل رقابتی برگزار خواهد کرد.
برپایه‌ی این گزارش، بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه‌ی ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگاره‌های دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصه‌های داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.
توضیح این که تهیه‌کنندگان و مستندسازان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره سینماحقیقت به نشانی www.irandocfest.ir و بدون نیاز حضوری، نسبت به تکمیل برخط (آنلاین) فرم شرکت، ارسال لینک فیلم و آپلود عکس و مواد تبلیغی اقدام نمایند.

بخش‌های مختلف چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت عبارتند از:
1) مسابقه ملی
2) بخش بین‌الملل (غیررقابتی)
3) جایزه شهید آوینی
4) مسابقه فیلم‎های مستند کارآفرینی
5) بخش ویژه کرونا
6) بخش‌های جنبی
7) کارگاه‌های تخصصی
8) نکوداشت

در بخش مسابقه ملی که در سه گروه مستندهای کوتاه (تا 40 دقیقه)، مستندهای نیمه‌‎بلند (از 40 تا 70 دقیقه) و مستندهای بلند (بالای 70 دقیقه) برگزار می‌شود، فیلم‌های ارسالی می‌بایست بعد از فروردین 98 تولید شده و در دوره قبل شرکت نکرده باشند.
امسال و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید 19 بخش بین‌الملل جشنواره «سینماحقیقت» به شکل غیررقابتی برگزار خواهد شد.
عناوین بخش‌های بین‌المللی سینماحقیقت و مشروح جزییات فراخوان در سایت سینما حقیقت در نشانی
www.irandocfest.ir قرار گرفته است.

متقاضیان حضور در جشنواره می‌بایست فرم شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت» را روی وب‌سایت جشنواره بصورت آنلاین تکمیل نموده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیه‌کننده رسانده و نسخه نهایی فیلم خود را حداکثر تا پانزدهم مهرماه 1399 به دبیرخانه جشنواره ارائه نمایند.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد