جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی در فرهنگ‌سرای اشراق

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار، جشنواره و نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در استان تهران با هدف معرفی میراث فرهنگی و هنرهای فاخر استان‌های کشورمان و به منظور حمایت از کارآفرینان و کسب و کارهای هنری در سال رونق تولید با مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان تهران، شهرداری منطقه چهار و مدیریت فرهنگی هنری منطقه چهار، اول تیرماه ساعت ۱۷ در فرهنگ‌سرای اشراق افتتاح می‌شود.

رضا دوستعلی (مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار و رئیس فرهنگ‌سرای اشراق) با اعلام این خبر، تصریح کرد: این جشنواره و نمایشگاه که تا ۵ تیرماه برپا می‌باشد مجموعه‌ای متنوع از آثار هنرمندان ۱۰ استان شامل گیلان، مازندران، گرگان، سمنان، قم، قزوین، البرز، سیستان و بلوچستان، تهران و مرکزی با عرضه آثار هنری منبت، مشبک، معرق، گلیم، منسوجات نخی، چرم، شیشه و دیگر هنرهای صناعی در معرض تماشا و بازدید عموم هنردوستان قرار می‌گیرد.

رئیس فرهنگ‌سرای اشراق ضمن اشاره به اهمیت برگزاری اینگونه برنامه در گسترش و تقویت خوداتکایی، خودباوری و عزت ملی هنرمندان و هنردوستان و نیز ضرورت آشنایی شهروندان با هنرهای صناعی و آیین‌ها، آداب و رسوم و آثار هنری کشورمان، اضافه کرد: برنامه‌های این جشنواره را در سه بخش برنامه‌های افتتاحیه، نمایشگاهی و برگزاری ورکشاپ‌های هنری اجرا می‌کنیم و شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۰ تا ۲۱ روزهای یاد شده از برنامه‌ها بهره‌مند شوند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار در ادامه افتتاح «خانه سفال» و «مدرسه صنایع دستی» را از جمله دستاوردها و اهداف توسعه‌ای این برنامه عنوان کرد و از برگزاری دوره‌های متنوع آموزشی و کارگاهی در خانه‌های مذکور از فصل تابستان ۹۸ خبر داد.

فرهنگ‌سرای اشراق در فلکه دوم تهرانپارس، انتهای خیابان جشنواره قرار دارد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۷۷۳۲۶۷۷۷ و ۷۷۳۲۳۷۷ تماس بگیرند و یا به نشانی eshragh.farhangsara.ir مراجعه کنند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد