جمعیت گردشگران در اعتبارات لحاظ شود

به گزارش فناوری فرهنگی، محمدصادق حسنی در مراسم تکریم و معارفه استاندار گیلان، با اشاره به ظرفیت‌های بالای این استان، اظهار کرد: دریای گیلان نماد قدرت و کوه گیلان نماد استقامت و برنج گیلان نماد برکت و زیتون گیلان نماد صلح است.

وی گیلان را استان اولین‌ها دانست و افزود: نخستین بانک، راه آهن، کتابخانه ملی، داروخانه شبانه روزی، آسایشگاه معلولان و سالمندان، بلدیه، چاپخانه و روزنانه در گیلان وجود داشته است و مشاهیر و فرهیختگان این دیار همچون میرزا کوچک جنگلی و آیت‌الله بهجت و پرفسور معین و دکتر سمیعی در ایران درخشان هستند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان مشکلات فعلی استان را ابتدایی اما اثرگذار دانست و تصریح کرد: مسئله پسماند و آلودگی دو رودخانه مرکز استان مردم را آزار می دهد. رودخانه های گوهررود و زرجوب که روزی محل شنا و ماهیگیری بوده، امروز فاضلاب های شهری و صنعتی و بیمارستانی را تحمل می کند.

حسنی ضمن انتقاد از رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به واسطه عدم پیگیری مشکل پسماند و رودخانه های آلوده گیلان، خاطرنشان کرد: توهین به نمایندگان استان های شمالی حال رودخانه های رشت را خوب نمی کند. این دو رودخانه بهترین فرصت برای رونق اقتصادی گیلان است و باید از آن استفاده کنیم.

وی از سازمان همیاری شهرداری‌ها خواست به کمک رشت بیاید و گفت: اعتبارات استانی جوابگوی حل مشکل آلودگی دو رودخانه رشت نیست. همچنین پسماند نیز یک معضل زیست محیطی برای گیلان محسوب می‌شود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بهره برداری از راه آهن قزوین – رشت و شنیده شدن صدای سوت قطار در گیلان بعد از چهل سال را نویدبخش توسعه دانست و یادآور شد: برای اینکه به هدف اقتصادی گیلان برسیم باید راه‌آهن تا انزلی و آستارا برود.

وی با بیان اینکه انباشت زباله در جنگل ریشه درختان را خشکانده و این آتش به زودی دامن انسان‌ها را می‌گیرد، خاطرنشان کرد: گیلان چندین برابر جمعیتش گردشگر دارد اما اعتبارات ملی استان بر اساس جمعیت تخصیص می‌یابد و نمی‌توانیم مشکلات را حل کنیم لذا به واسطه شرایط خاص گیلان به ویژه موضوع پسماند و رودخانه‌های رشت تدابیر ویژه اتخاد شود.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد