جنگ امروز رسانه‌ای است/ فضای مجازی باعث سطحی‌نگری شده است

به گزارش فناوری فرهنگی، مسعود بصیری  در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار بیان داشت: در حوزه رسانه و ارتباط با دیگران گاهی از تکنیک‌ها کهنه استفاده می‌کنیم همچنین به یک حرف اتکا می‌کنیم و آن را ملاک صحبت‌های بعدی خود قرار می‌دهیم.

وی افزود: ما در یک حجم عظیم اخبار و اطلاعات قرار گرفتیم که باعث شده تا توهم دانش پیدا کنیم.

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: در کشور ما کسانی هستند که در همه موارد صحبت می‌کنند و اظهار نظر دارند که ناشی از توهم دانش و فقر فرهنگی است لذا ما در دنیایی قرار گرفتیم که قدرت‌ها هر طور بخواهند هدایتمان می‌کنند.

بصیری تصریح کرد: ما از طرز زندگی و هزینه‌های مردم سایر کشورها تصورات غلطی داریم که ناشی از حرف‌ها و دیدن فیلم‌های هالیوودی است در صورتی که چنین نیست لذا احساس فلاکت و بدبختی در کشور ما از واقعیت جلوتر رفته است.

وی ادامه داد: ما در هیچکدام از جرائم قتل و و جرم و جنایت‌ها که در شاخص دنیا قرار می‌گیرد جزو رتبه‌های بالا نیستیم و از رتبه‌های ۱۱۰ بالاتریم لذا جامعه آمریکا در وضعیت خوبی نیست اما تصور ما چیز دیگری است.

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: ما در حوزه ازدواج و طلاق در رده پایین هستیم و آمار طلاق کشور ما خیلی کمتر از کشورهای دیگر است.

بصیری با انتقاد از این که ما مسائلی را می‌بینیم و همه را با آن مقایسه می‌کنیم، ابراز داشت: این درست نیست کشور ما جزو کشورهایی است که کمترین اختلاس را در آن صورت می‌گیرد اما تصور مردم چیز دیگریست لذا به گفته رائفی پور کل اختلاس در کشور ما سه درصد کل بودجه این سال‌های کشور است.

وی افزود: سواد رسانه سواد خواندن و نوشتن است این در حالیست که ما تنها دو دقیقه سرانه مطالعه داریم در حالی که در هند ۵۰ دقیقه سرانه مطالعه وجود دارد.

بصیری بیان داشت: متاسفانه فضای مجازی و رسانه‌ها ما را سطحی نگر کرده اند خبر خوب در ایران خبرهای ناگوار هستند.

وی با اشاره به خبر اختلاف طبقاتی در ایران بیان داشت: البته فاصله طبقاتی زیاد است و در این زمینه رتبه ۱۶ دنیا هستیم طبق آمار خوب و در یک آمار بد جزو ۴۳ هستیم همچنین در بحث اینترنت ما پرسرعت‌ترین اینترنت و ارزانترین اینترنت را در دنیا داریم.

وی افزود: ۵۴ درصد زنان این جامعه چادری هستند و تنها ۶ درصد قائل به حجاب نداشتن هستند و این مطلب درست است.

بصیری یادآور شد: جنگ امروز ما جنگ رسانه‌ای است لذا مردم ما امروز دچار ضعف رسانه‌ای هستند، ما نسبت به رسانه مجازی و اینترنت معتاد شده ایم.

رئیس بسیج رسانه کشور گفت: در حوزه علوم انسانی غرب به شدت پیشرفت کرده و برای زمین گیر کردن ما تلاش می‌کند لذا به این نکته باید توجه کنیم که ترامپ محصول حرف‌های غلط و قشنگ است بنابراین امروز نیاز به جنگ نظامی نیست زیرا جنگ رسانه‌ای با کمک فضای مجازی وجود دارد.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد