حذف برخی اپلیکیشن‌های ایرانی از اپ‌استور

به گزارش فناوری فرهنگی،با حذف “دیجی‌کالا” به نظر می‌رسد که اپل حذف اپلیکیشن‌های ایرانی از فروشگاه آنلاین خود (اپ‌استور) را آغاز کرده باشد.

برخی گزارش‌ها حاکی است که اپل به حذف اپلیکیشن‌های ایرانی متعلق به استارت‌آپ‌ها و توسعه‌دهندگان اقدام کرده است. اپل پیش از این در ماه سپتامبر سال 2016 میلادی (کمتر از پنج ماه پیش) فروشگاه‌ آنلاین خود را برروی ایرانی‌ها باز کرده بود و به نظر می‌رسید قصد دارد به تدریج برخی از محدودیت‌ها را از آن به بعد لغو کند.

با وجود این در وب‌سایت تک‌کرانچ آمده است که اپلیکیشن بزرگترین سرویس تجارت الکترونیک ایرانی یعنی دیجی‌کالا که میلیون‌ها کاربر دارد، چند روز پیش از اپ‌استور حذف شده است.

در حالی که در حال حاضر هیچ فروشگاه رسمی از طرف اپل در ایران حضور ندارد، بسیاری از شرکت‌ها برنامه‌های خود را به نوعی در خارج از ایران ثبت می‌کنند تا با این کار قادر به ورود و ثبت در این فروشگاه آنلاین باشند. علاوه بر این، بانک‌های مختلفی در ایران وجود دارند که اپلیکیشن‌هایی برای پلتفرم  iOS دارند و اغلب برروی گوشی‌ها اجرا می‌شود.

دیجی‌کالا از سیستم پرداخت شاپرک استفاده می‌کند که به طور کامل از سیستم‌های بین‌المللی جداست و در تئوری از شرایط و ضوابط اپل پیروی نمی‌کند و همین موضوع هم دستاویزی برای اپل شده تا به حذف اپلیکیشن این سرویس اقدام کند.

به گزارش ایسنا، این اقدام اپل تنها چند ماه پس از گشودن درهای فروشگاه آنلاینش به اپلیکیشن‌های ایرانی در حالی رخ داده است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا محدودیت‌هایی برای ورود ساکنان هفت کشور از جمله ایران به خاک آمریکا را آغاز کرده است.

منبع:ایسنا

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد