حضور قهرمانان دنیای بازی های کامپیوتری در سینما: جو موساشی و لارا کرافت به پرده ی نقره ای می آیند

به گزارش فناوری فرهنگی،در مطلب پیش رو به دو فیلم سینمایی جدیدی خواهیم پرداخت که قرار است به زودی بر اساس دو مجموعه بازی شناخته شده ساخته شوند. بنا بر این اگر به این موضوع علاقه مند هستید پیشنهاد می شود که در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

به تازگی شرکت سگا خبر از ساخت فیلم سینمایی جدیدی بر اساس یکی از قدیمی ترین بازی های کامپیوتری خود یعنی بازی شینوبی (Shinobi) داده است. بازی شینوبی برای بار نخست در سال 1987 میلادی برای پلتفرم آرکید طراحی شد و پس از آن بر روی پلتفرم های دیگری نیز عرضه گردید. شخصیت نخست این بازی یک نینجای کارکشته به نام جو موساشی بود که در تلاش برای آزاد کردن شاگردان خود از چنگ یک باند تبهکاری سازمان یافته تحت نام Zeed حوادث این بازی را شکل می داد. البته میراث شینوبی در دنیای بازی های کامپیوتری تنها به همان یک حضور مختصر ختم نشد و این بازی چندین دنباله را هم به همراه داشت که تعدادی از آن ها در ایران بسیار مشهور تر و شناخته شده تر از بازی اصلی هستند. به عنوان مثال می توان به بازی شینوبی 3: بازگشت استاد نینجا اشاره کرد که یکی از محبوب ترین و به یاد ماندنی ترین بازی های کنسول سگا جنسیس در ایران به شمار می رفت. حال قرار است که شرکت سگا به دلیل غیبت چندین ساله ی جو موساشی از دنیای بازی های کامپیوتری، او را به روی پرده ی نقره ای بیاورد و به دوست داران سینما معرفی اش نماید. این کار قرار است به دست شرکت Stories International انجام گیرد که شاید به نوعی بتوان آن را نماینده ی شرکت سگا در دنیای تلویزیون و سینما قلمداد کرد. مجموعه ی Stories International حدود 5 سال قبل توسط شرکت سگا تاسیس شد و چندی پس از آن اعلام کرد که قصد دارد تعدادی از فرنچایز های شناخته شده و قدیمی شرکت سگا را به دنیای سینما و تلویزیون بیاورد. هدفی که این بار قرار است در فرآیند تولید فیلم سینمایی شینوبی نمود یابد. در جریان تولید این فیلم سینمایی یکی از تهیه کنندگان سینما به نام مارک پلت نیز با شرکت سگا و همچنین شرکت Stories International همکاری می کند. فردی که ساخت آثاری نظیر اسکات پلیگریم در برابر دنیا را در کارنامه ی خود به ثبت رسانده است که چندان هم بی ارتباط به دنیای بازی های کامپیوتری نبوده اند. پلت معتقد است که او و همکارانش علاقه ی فراوانی به مجموعه بازی های شینوبی دارند و در عین حال بر این اعتقاد هستند که دنیای ویژه ی نینجا ها تا کنون آن چنان که باید و به شکل کامل بر پرده ی سینما به تصویر کشیده نشده است. فرصتی که آن ها اکنون از طریق ساخت فیلم سینمایی شینوبی آن را در اختیار دارند و امیدوارند که بتوانند با تولید اثری مناسب در این زمینه روح واقعی بازی های شینوبی را به روی پرده ی سینما بیاورند تا موجبات رضایت علاقه مندان به فیلم های نینجا محور را فراهم آورند. به هر حال با توجه به این حقیقت که اقتباس های صورت گرفته از دنیای بازی های کامپیوتری در دنیای سینما (و بالعکس) معمولاً آثار چندان موفقی از کار در نیامده اند، باید دید که فیلم سینمایی شینوبی چه عملکرد ویژه ای را در این زمینه از خود به نمایش خواهد گذاشت و تا چه میزان در جلب نظر مخاطبان خود موفق عمل خواهد کرد.

vikander

اگر چه همان گونه که به آن اشاره شد اکثر اقتباس های انجام شده از دنیای بازی های کامپیوتری در دنیای سینما آثار چندان موفقی از آب در نیامده اند، اما شاید بتوان فیلم های سینمایی ساخته شده بر اساس مجموعه بازی های مهاجم مقبره یا Tomb Raider را آثاری نامید که حداقل یک شکست مطلق و همه جانبه (نظیر فیلم های ساخته شده بر اساس فرنچایز هایی نظیر هیتمن یا مکس پین) به شمار نمی روند. فیلم های اکشن محوری مشتمل بر دو نسخه ی پی در پی که در سال های ابتدایی قرن جدید میلادی ساخته شدند و در هر دوی آن ها هنرپیشه ی نام آشنای دنیای سینما یعنی آنجلینا جولی در نقش قهرمان مجموعه بازی های مهاجم مقبره یعنی لارا کرافت ظاهر شده بود. حال خبر می رسد که قرار است فیلم تازه ای بر اساس مجموعه بازی های مهاجم مقبره ساخته شود؛ اما این بار بدون حضور آنجلینا جولی در نقش قهرمان نخست آن. در واقع این بار قرار است تا بازیگر جوان دنیای سینما یعنی آلیشیا ویکندر حضور در نقش لارا کرافت را تجربه کند. فردی که بازی در فیلم هایی نظیر اکس ماشینا را در کارنامه ی خود به ثبت رسانده است و سال گذشته موفق شد با حضور در فیلم دختر دانمارکی، جایزه ی بهترین هنر پیشه ی نقش مکمل زن را از آکادمی اسکار دریافت نماید. او همچنین قرار است به زودی در تازه ترین تجربه ی پال گرین گرس در دنیای سینما که نسخه ی جدیدی از سری فیلم های جیسون بورن خواهد بود در کنار قهرمان همیشگی این مجموعه یعنی مت دمون قرار گیرد. بنا بر این به نظر می رسد که این هنر پیشه ی جوان در آینده ی نزدیک فرصت بسیار مناسبی برای کسب محبوبیت بیشتر در نزد مخاطبان سینما خواهد داشت. از شواهد امر پیداست که فیلم جدید مجموعه ی مهاجم مقبره نیز قرار است همانند دو بازی اخیر این مجموعه سبک و سیاق مشابهی را در معرفی لارا کرافت به مخاطب خود در پیش بگیرد. به این ترتیب که در این فیلم سینمایی نیز نظیر دو نسخه ی اخیر سری بازی های مهاجم مقبره، ما با یک لارا کرافت جوان و کم تجربه مواجه خواهیم بود که در پی رهسپار شدن به نخستین سفر ها و ماجراجویی های خود در چهار گوشه ی دنیا است. گفتنی است که این فیلم سینمایی قرار است توسط کارگردان آثاری نظیر شکار سرد و موج یعنی Roar Uthaug کارگردانی گردد و فرآیند تولید آن در پی همکاری دو شرکت MGM و Warner Bros. با یکدیگر صورت خواهد گرفت. در واقع از آن جایی که شرکت MGM چندی پیش موفق به خریدن حق امتیاز مجموعه ی مهاجم مقبره در دنیای سینما از شرکت GK Films شده است، وظیفه ی اصلی ساخت نسخه ی جدید از فیلم سینمایی مهاجم مقبره بر عهده ی این شرکت خواهد بود و در این میان برادران وارنر نیز آن ها را در این امر یاری خواهند نمود. به هر حال باید دید که در نهایت آش پخته شده توسط این دو شرکت نام آشنای فیلم سازی در نهایت چه طعم و عطری خواهد داشت و آیا علاقه مندان به مجموعه بازی های مهاجم مقبره خواهند توانست شاهد ساخته شدن اقتباسی قدرتمند از این مجموعه در دنیای سینما باشند یا این که این فیلم نیز به همان سرنوشت آشنای اغلب فیلم – بازی ها دچار خواهد شد.

.

منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد