حل مشکلات اقتصادی با کمک گردشگری

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر محمدحسین ایمانی خوشخو در مراسم تقدیر از برگزیدگان “جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری”با بیان این که مفهوم جایزه تعالی گردشگری حرکت رو به جلو و پیشرفت در این صنعت است، گفت: پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی در راستای وظایفش و با حمایت دانشگاه علم و فرهنگ آغازکننده برگزاری جایزه تعالی گردشگری شد.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تأیید این حرکت یادآور شد که برگزاری این جشنواره به توسعه گردشگری کمک می‌کند. گردشگری با فراز و نشیب‌ها رو به جلو حرکت می‌کند. اکنون در کلام مسئولان لفظ گردشگری را بیشتر می‌شنوید و جامعه بیش از گذشته درگیر گردشگری می‌شود، همچنین میزبانان در فضای غیررسمی خانه‌های خود را در اختیار گردشگران قرار می‌دهند. امید است که گردشگری در جایگاه اصلی خود که لایق سرزمینی با این سابقه تاریخی و مردم خوب است قرار بگیرد.

ایمانی خوشخو ادامه داد: بر آن شدیم که ما صرفاً میزبانی باشیم برای افرادی که خواستار تعالی گردشگری کشور هستند. این گام نخست است قطعاً در سال‌های بعد شاهد حضور بیشتر اهالی این صنعت هستیم و این جایزه ترازی خواهد شد که شرکت‌ها با این معیار تعالی که معیاری بین‌المللی است خود را تطبیق دهند و رشد کنند.

گردشگری باید جزو سه اولویت اول کشور باشد

رئیس دانشگاه علم و فرهنگ نیز در بخشی از این مراسم با بیان این که یکی از موضوعاتی که جای خالی آن در گردشگری حس می‌شد، داوری میان شرکت‌های گردشگری بود، گفت: من فکر می‌کنم اگر اقتصاد ما بخواهد نجات پیدا کند راهی به جز توجه خاص به گردشگری نداریم.

دکتر سعید هاشمی اظهار کرد: به نظر من گردشگری باید جزو سه اولویت اول کشور باشد چراکه ظرفیت‌های بسیاری در این خصوص در کشور وجود دارد و امیدوارم این جایزه بتواند در مسیر تعالی گردشگری به ما کمک کند.

در ادامه، رئیس کمیته داوران این رویداد با اشاره به سابقه این جایزه در کشورهای خارجی گفت: در سال جاری با حمایت سازمان میراث فرهنگی، جهاد دانشگاهی اولین دوره اهدای این جایزه در صنعت گردشگری برگزار شد.

دکتر علی‌رضا یاوری فر افزود: با فراخوانی که داده شد حدود ۱۲۰ نفر به عنوان کاندیداهای ارزیابی به دبیرخانه این جایزه پیوستند که پس از فرآیند مصاحبه نیمی از آن‌ها انتخاب شدند؛ سه دوره آموزشی برای آن‌ها برگزار شد و با تمرین‌ها و کارگاه‌های متعددی که داشتند آمادگی پیدا کردند که بنا بر مدل علمی، سازمان‌های شرکت‌کننده را مورد ارزیابی قرار دهند. البته لازم به توضیح است که ارزیابان ارشدی که سابقه طولانی حتی در جوایز اروپایی داشتند در کنار این ارزیابان حضور داشتند. بیش از ۳۰ شرکت برای حضور در این همایش ثبت‌نام کردند و خوشبختانه بیش از ۲۳ شرکت مورد ارزیابی قرار گرفتند و بنا بر معیارهایی که وجود دارد حائز امتیازاتی شدند. هم‌چنین شورای سیاست‌گذاری هم امتیازات را مورد بررسی قرار داد و مورد تأیید نهایی قرار گرفت‌.

در پایان این مراسم از تعدادی از ارزیابان تقدیر شد. همچنین از هتل ایران‌گردی و جهان‌گردی کرمان، خانه توریستی زواره، مجتمع‌گردشگری خورشید اردهال، موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مجموعه ساحلی سپیدکنار متین، مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد، مجموعه هتل‌آپارتمان فیروزه متین مشهد، شرکت راهنمای سفر کارناوال، هتل آپارتمان لاله متین بانه، هتل همای بندرعباس، هتل همای خیام مشهد، گروه هتل‌های پارسیان، هتل پارسیان آزادی، شرکت سرمایه گذاری ایرانگردی جهانگردی، مجموعه موزه علوم و فناوری‌های ایران، هتل همای مشهد، هتل همای تهران، هتل همای شیراز، هلدینگ همای تهران، شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا، اداره کل راه آهن استان لرستان، هتل ایرانگردی جهانگردی ارومیه و هتل ایرانگردی جهانگردی سنندج تقدیر به عمل آمد.

به گزارش ایسنا، در بخشی از این مراسم نیز معاونت سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به قرائت پیام علی اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری پرداخت.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد