حل مشکلات دانش‌بنیان‌ها تسهیل تحقق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش فناوری فرهنگی، نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس گفت: حل مشکل شرکت‌های دانش بنیان یعنی حرکت در مسیر روشن اقتصاد مقاومتی که داروی شفا بخش ایران اسلامی در همه عرصه‌ها است.

ابراهیم عزیزی دوشنبه ۶ مرداد در جمع مسئولان پارک علم و فناوری استان فارس، با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، خاطرنشان کرد: متاسفانه بعد از چند سال هنوز به توفیقات موثر در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی دست پیدا نکرده‌ایم.

عزیزی با یادآوری اینکه اقتصادی درون زا، برون نگر، خوداتکا، وابسته به اراده ملی، مبتنی بر بهره وری و به دنبال کاهش وابستگی، متغییرهای مهم تحقق اقتصاد مقاومتی است، شرکت‌های دانش‌بنیان را ظرفیتی اثرگذار برای عملیاتی شدن این متغییرها و تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و برلزوم حمایت کامل از این شرکت‌ها اصرار کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تلاش برای حل مشکلات و رفع تنگناهای شرکت‌های دانش بنیان را یک ضرورت خواند و افزود: با یک نگاه جامع، کاربردی و به دور از رفتارهای شعاری و نمایش‌گونه به شرکت‌های دانش‌بنیان، می‌توان در عرصه‌های صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، نفت و گاز و دیگر حوزه‌ها قدم‌های بزرگی برداشت.

عزیزی با بیان اینکه در سال‌های اخیر شاهد عزم جدی در مجموعه شرکت‌های دانش بنیان بوده‌ایم، به مسئولان پارک علم و فناوری فارس و فعالان این شرکت‌ها توصیه کرد که شرح کاملی از مشکلات، نارسایی‌ها و انتظارات را تهیه کرده و برای پیگیری به نمایندگان مردم در مجلس، ارائه دهند.

نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان خاطرنشان کرد که پیگیری کاستن از مشکلات یا رفع موانع نباید در حد گفتن و شنیدن باشد، بلکه باید تلاشی هدفمند را انجام داد و مسیری مشخص را برای حل کامل مشکلات دنبال کرد و این موضوع جزو وظایف نمایندگان مجلس نیز قرار دارد.

منبع:ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد