حمایت ارگان‌های مربوطه از هانیمیشن نر در حد حرف باقی مانده است

به گزارش فناوری فرهنگی،سعید احمدیان با اشاره به اینکه انیمیشن سه بعدی چند سال اخیر در ایران شناخته شده است اظهار داشت: آموزش این رشته هنری در بخش اداری مناسب بوده اما از طرف ارگان‌هایی که بیشترین مسئولیت را در این زمینه دارند حمایتی صورت نگرفته است.

این هنرمند کرمانشاهی با بیان اینکه استقبال از این رشته هنری در استان کرمانشاه بسیار کم است عنوان کرد: هنر انیمیشن در استان‌های دیگر به دلیل معرفی آن به خانواده‌ها و تبلیغات گسترده بسیار مورد استقبال قرار می‌گیرد اما در استان کرمانشاه به دلیل عدم معرفی صحیح به خانواده‌ها و فرهنگ‌‌‌سازی مناسب آن چنان که باید مورد استقبال قرار نگرفته است.

احمدیان با اشاره به اینکه با استفاده از هنر انیمیشن می‌توان در جامعه فرهنگ‌سازی بهتری انجام داد گفت: حمایت و همکاری ارگان‌ها و سازمان‌ها در حد حرف باقی مانده است و در عمل اقدامی در این راستا انجام نشده است.

وی با بیان اینکه هنرمندان رشته انیمیشن در استان کرمانشاه امکان کسب درآمد از این طریق را ندارند افزود: هنر انیمیشن نیازمند صرف زمان و هزینه بسیار است اما با توجه به اینکه کمبود بودجه در مرحله نخست متوجه فرهنگ می‌شود ادارات فرهنگی دلیل عدم حمایت از هنر انیمیشن را کمبود بودجه عنوان می‌کنند.

احمدیان عدم تبلیغ را دلیل استقبال محدود از هنر انیمیشن در استان دانست و گفت: رشته انیمیشن در هنرستان هنرهای زیبای کرمانشاه فعال است اما به دلیل عدم شناخت خانواده‌ها دارای تعداد انگشت شمار دانش‌آموز است در حالی که از این طریق می‌توان برای رشته نوپای انیمبشن سرمایه‌گذاری کرد.

وی از تولید انیمیشن «ابر رحمت» در کرمانشاه و آمادگی آن برای ارسال به جشنواره‌های ملی خبر داد و اظهار کرد: این انیمیشن هشت دقیقه‌ای ماجرای دعای باران امام رضا(ع) را روایت می‌کند که بیانگر نزول رحمت الهی بر سر مسلمانان بر اثر همبستگی و اتحاد است.

منبع: تی نیوز

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد