حمایت از استارت‌آپ‌هایی که باعث رونق کسب و کار شوند

به گزارش فناوری فرهنگی، دکتر مهدی محمدی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال در نشست خبری تحت عنوان معرفی برنامه‌های حمایتی از استارت‌آپ ها و شرکت‌های دانش بنیان حوزه اقتصاد دیجیتال گفت: با توجه به اینکه بسیاری از استارت‌آپ های شرکت‌های دانش بنیان و فعالان در حوزه دیجیتال پیش از شیوع کرونا وارد عرصه عمل شده بودند ولی به دلایلی نتوانستند کسب و کار خود را توسعه دهند، در صدد برآمدیم تا در این زمان که ویروس کرونا شیوع پیدا کرده، کسب و کارهای آنها را رونق دهیم.

محمدی با بیان اینکه برخی از کسب و کارهای سنتی به واسطه شیوع کرونا دچار رکود شده‌اند، اظهار داشت: توجه به استارت‌آپ ها و شرکت‌های حوزه آنلاین می‌تواند باعث رونق برخی از کسب و کارها شود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال خاطرنشان کرد: ما از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا در توسعه خدمات آنلاین در دوران قرنطینه پویشی تحت عنوان کرونا پلاس را طراحی کردیم تا بتوانیم باعث تقویت کسب و کارهای فعال و غیر فعال در حوزه اقتصاد دیجیتال شویم.

وی با اشاره به اهداف این پویش تصریح کرد: شناسایی ظرفیت‌های استارت آپی در حوزه آنلاین، کمک به ایجاد زیرساخت‌ها و معرفی این ظرفیت‌های استارت آپی به جامعه از اهداف این پویش محسوب می‌شود.

محمدی ادامه داد: همچنین بازارسازی و کمک به شبکه سازی و همکاری بین فعالان این عرصه از جمله اهداف این پویش به شمار می‌رود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال با تأکید بر اینکه ۹ حوزه در این پویش مدنظر قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: حوزه سلامت، ورزش، آموزش، تولید محتوا، حمل و نقل، توریسم، سودآوری اجتماعی، ایده‌ها و ابتکارات فناورانه فروشگاه‌های فعال ۹ حوزه مهم ستاد در پویش کرونا محسوب می‌شود.

وی در خصوص هر یک از این حوزه‌ها توضیح داد و گفت: یکی از موضوعات مهم سلامت جسمانی و ورزش در دوران قرنطینه است که می‌توان با استفاده از برنامه‌هایی نظارت آنلاین به ورزش‌های مردم در خانه داشت که این اقدام توسط استارت‌آپ ها می‌تواند صورت گیرد. همچنین تعامل بین باشگاه‌ها و مربیان از دیگر مواردی است که می‌تواند به واسطه استارت‌آپ‌ها اجرایی شود.

وی افزود: در حوزه آموزش تمرکز در آموزش مدارس تحت عنوان مدارس آنلاین است که استارت‌آپ ها می‌توانند در این زمینه ایده‌های خود را مطرح کنند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال در خصوص حوزه سرگرمی و توریست، گفت: استفاده از تورهای مجازی، استفاده از بازی‌های سرگرم کننده با محتوای آموزشی در این حوزه مدنظر است.

محمدی در خصوص حوزه اولویت دار تولید محتوا گفت: در این بخش به ارائه راه حل های کسب و کار در حوزه‌های موسیقی، تئاتر، سینما، آموزش و ارائه خدمات در راستای ارائه محتوا مدنظر قرار گرفته است.

وی ادامه داد: نوآوری اجتماعی از دیگر حوزه‌های پویش کرونا پلاس محسوب می‌شود؛ فروشگاه‌های آنلاین با هدف ارائه تخصیص در فروشگاه‌ها با هدف خرید آنلاین و حمل و نقل آنلاین از دیگر حوزه‌های این پویش به شمار می‌روند.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال تأکید کرد: در بخش ایده‌های فناورانه نیز تمرکز بر فناوری‌های هوشمند سازی است که استارت‌آپ‌ها می‌توانند ایده‌های خود را در این زمینه ارائه کنند.

محمدی با بیان اینکه استارت‌آپ ها و شرکت‌های فعال می‌توانند ایده‌های خود را در این ۹ حوزه اولویت دار به معاونت علمی معرفی کنند، تأکید کرد: ما در معاونت علمی و ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال از این استارت‌آپ ها حمایت‌های لازم را به عمل می‌آوریم تا مشکلات در دوران قرنطینه به واسطه آنها مرتفع شود.

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال با بیان اینکه حمایت‌های ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال در ۵ محور خواهد بود، گفت: کمک به تسهیل در فرآیند دانش بنیان شدن، حمایت‌های مالی مستقیم از جمله وام با بهره کم، رفع موانع قانونی و حقوقی و کمک به تعامل استارت‌آپ ها برای تبلیغات، کمک به تأمین زیرساخت‌های فیزیکی مانند سرور یا شبکه سازی بین استارت‌آپ های مختلف از جمله حمایت‌های این ستاد از طرح‌های استارت‌آپ ها در حوزه‌های اولویت دار هستند.

وی با بیان اینکه طی دو الی سه هفته استارت‌آپ ها می‌توانند ایده‌ها و طرح‌های خود را از طریق معاونت علمی به ستاد توسعه اقتصاد دیجیتال معرفی کنند، اظهار داشت: طرح‌ها بعد از ارزیابی در معاونت علمی انتخاب می‌شوند و زیرساخت‌ها برای حمایت از آنها فراهم خواهد شد.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد