«خرچنگ» به جان جشنواره قبرسی افتاد/ رقابت برای جایزه ۵۰۰ یورویی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فیلم کوتاه انیمیشن «خرچنگ» تنها نماینده ایران در بخش مسابقه بین‌الملل نوزدهمین جشنواره «انیمافست» قبرس شد.

این انیمیشن که محصول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و به کارگردانی شیوا صادق‌اسدی است در این رقابت بین‌المللی قرار است با فیلم‌هایی از کشورهای فرانسه، مکزیک، آلمان، بلژیک، آمریکا و روسیه رقابت کند.

فیلم‌های کوتاه راه‌یافته به بخش مسابقه بین‌الملل برای دریافت جایزه هزار یورویی و جایزه بزرگ جشنواره و فیلم‌های کوتاه ملی نیز برای جایزه نقدی ۵۰۰ یورویی و جایزه بهترین فیلم با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

انیمیشن ایرانی ۱۰ دقیقه و ۵۰ ثانیه‌ای «خرچنگ» ساعت ۲۱:۱۵ دقیقه دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ برابر با ۱۰ آگوست ۲۰۲۰ میلادی در سینمایی رو باز در شهر نیکوزیا قبرس به نمایش گذاشته می‌شود.

داستان فیلم خرچنگ درباره‌ پسربچه‌ای خجالتی و منزوی است که علاقه‌ دارد به عضویت گروه تئاتر مدرسه در آید، ولی تنها نقشی که به او پیشنهاد می‌شود نقش یک خرچنگ است … .

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی «انیمافست» قبرس به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین جشنواره‌های فیلم این کشور و تنها جشنواره انیمیشن قبرس امسال از ۱۹ تا ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ برابر با ۹ تا ۱۲ آگوست ۲۰۲۰ در سینماهای روباز شهر نیکوزیا کشور قبرس برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره انتخاب بهترین تولیدات انیمیشن روز جهان در حوزه فیلم‌های هنری و غیر تجاری انیمیشن و رشد آگاهی مخاطب و ارتقای توسعه فرهنگی، اجتماعی در زمینه فیلم‌سازی مستقل انیمیشن و ترویج این هنر عنوان شده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد