خلاقیت‌ها چالش‌های کرونا برای کودکان را کاهش می‌دهد

به گزارش فناوری فرهنگی، عوارض روانی بیماری کرونا به واسطه استفاده گسترده از شبکه‌های مجازی جلوتر از خود بیماری در جامعه رخنه کرد. خانواده‌ها و کودکانی که با ترس از این بیماری روزگار می‌گذرانند و مخابره هر روز اخبار بی‌پایه و اساس بر این نگرانی‌ها می‌افزاید. بنابراین سالم‌سازی فضای ملتهب جامعه برای اقشار مختلف یک ضرورت است.

جایزه ملی راه‌کارهای نوآورانه برای رفع چالش‌های فراروی کودکان و نوجوانان با موضوع کووید- 19 هم با هدف توسعه راه‌کارهای خلاقانه در زمینه‌های آموزش، تغذیه، بهداشت، سلامت جسمی و روحی، حمایت از کودکان، اقتصاد و محیط‌زیست، فرهنگ، تفریح و ورزش برگزار می‌شود.

«فراهم کردن بسترهای قابل دسترس و فراگیر آموزش مجازی»، « طراحی سیستم‌های بهداشتی دیجیتال»، «حمایت از کودکان در برابر آزار و اذیت در فضای مجازی»، «ارائه راه‌کارهای مهارتی برای نوجوانان»، « تلنگرهای نوآورانه»، «نوآوری‌های مقرون به صرفه و اجتماعی» و سایر راه‌کارها با به‌کارگیری فناوری‌های پایه و نوظهور از جمله راه‌هایی است که در این جایزه ملی بررسی خواهد شد.

شرکت در این رویداد فناورانه تا 30 مهرماه امسال تمدید شد و علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این جایزه ملی راه‌کارهای فناورانه، خلاق و کاربردی خود را به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) در ایران اعلام کرده‌اند که از طرح‌های برتر حمایت فنی و مالی می‌کنند.

برای ارسال طرح های نوآورانه و مطالعه جزئیات فراخوان به اینجا مراجعه کنید.

منبع: برنامه توسعه زیست بوم شرکت های خلاق

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد