خیز آلمان‌ها به سمت گردشگری ایران

به گزارش فناوری فرهنگی،آلمان‌ها با نشانه گرفتن «گردشگری ایران» به کشورمان آمدند و با امضای تفاهم‌نامه‌ای با سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، قراردادی 10 ساله برای ساخت 10 هتل 5 ستاره در نقاط مختلف کشور امضا کردند.

به دنبال دعوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از هلدینگ‌ها و گروه‌های سرمایه‌گذاری خارجی برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و احداث هتل در ایران، «پونت چات وال»، مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتاینگن برگر» که به همراه گروه مشاورین خاورمیانه خود به ایران سفر کرده است، در ساعات پایانی روز یکشنبه (9 خرداد) در جلسه‌ای که با حضور مسعود سلطانی‌فر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، سعید شیرکوند، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و لاله تهرانی، مدیر کل امور حقوقی و امور بین‌الملل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در هتل اسپیناس پالاس در تهران برگزار شد، تفاهم‌نامه‌ای در قالب چند بند برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در کشور امضا کرد.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و مدیر اجرایی گروه هتل‌های «اشتایگن برگر» به عنوان دو طرف ایرانی و آلمانی این تفاهم‌نامه را امضا کردند.

مسعود سلطانی‌فر در این دیدار با اشاره به اراده و عزم جدی دولت ایران برای رشد و رونق بخش گردشگری، گفت: بخش گردشگری سازمان میراث فرهنگی با توجه به شرایط پس از برجام تعاملات خوبی با سرمایه‌گذاران خارجی برقرار و زمینه ورود شرکت‌های علاقه‌مند به فعالیت در ایران را فراهم کرد. در طول دو سال گذشته تلاش‌ها و برنامه‌های گسترده‌ای برای رفع مشکلات و موانع موجود در مسیر رونق گردشگری و استفاده از ظرفیت‌های این بخش انجام شده است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر حضور سرمایه‌گذارانی از کشورهای غربی، آسیای جنوب شرقی و حتی ترکیه در بخش گردشگری در کشور اظهار کرد: زمینه احداث 10 هتل 5 ستاره با سرمایه‌گذاری شرکت‌های ترک فراهم شده است، همچنین در شهر مشهد با مشارکت عرب‌ها در حال ساخت چند هتل هستیم.

او در ادامه با بیان اینکه بخش خصوصی داخلی سرمایه‌گذاری در این بخش را آغاز کرده است، اظهار کرد: در حال حاضر 170 هتل 4 و 5 ستاره توسط بخش خصوصی داخلی در دست ساخت است. همچنین براساس تفاهم‌نامه‌ای که حدود یک ماه قبل با مسئولان گردشگری ترکیه امضا شد، ساخت 10 هتل 5 ستاره در شهرهای مختلف ایران توسط ترکیه به زودی آغاز می‌شود. از سوی دیگر در حال حاضر سه هتل توسط سرمایه‌گذاران عرب در شهر مشهد در دست احداث است.

وی با اشاره به در دستور کار بودن ایجاد هتل‌های 4 و 5 ستاره و افزایش 3 برابری این هتل‌ها در بخش تأمین هتل و مراکز اقامتی نیز ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در 10 سال آینده، باید سالیانه 25 هتل 4 و 5 ستاره به مراکز اقامتی اضافه شود.

او به سفر خود به جمهوری آذربایجان و همچنین مذاکره با مسئولان گردشگری این کشور و احداث زودهنگام 3 تا 5 هتل توسط آذربایجانی‌ها در مناطقی از ایران که مقصد سفر گردشگران این کشور است، اشاره کرد.

سلطانی‌فر در ادامه این دیدار به برگزاری همایش مشترک هلدینگ‌های بزرگ گردشگری دنیا با گروه‌های هتلداری ایران در 3 ماه آینده تاکید کرد.

گام اول برای آشنایی با صنعت گردشگری ایران برداشته شد

«سعید شیرکوند‌»، معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در این جلسه با اشاره به شرایط خوب سرمایه‌گذاری که امروز در سایه سیاست‌های دولت تدبیر و امید در کشور ایجاد شده است، گفت: اثری که این سیاست‌ها در ارائه تصویر کاملا شفاف و روشن نزد شرکت‌ها و دولت‌های خارجی ایجاد کرده، «توجه بیش از حد به اقتصاد گردشگری» به عنوان یکی از ضرورت‌هایی است که در اقتصاد ایران ایجاد شده است.

او توجه به ساخت هتل‌های 4 و 5 ستاره در صنعت گردشگری را از زیرساخت‌های مهم کشور دانست و ادامه داد: از دوره روی کار آمدن دولت تدبیر و امید تلاش بسیار زیادی در جهت ساخت و بهره‌برداری از هتل‌های 4 و 5 ستاره انجام شد که موفقیت‌های خیلی خوبی نیز در داخل کشور در این زمینه به دست آمد.

وی افزود: اما به طور طبیعی ما باید از تجارب جهانی نیز در این زمینه استفاده و شرایطی را در داخل کشور ایجاد کنیم تا شرکت‌های بزرگ هتل‌سازی و هتلداری دنیا بتوانند همکاری خوبی را با ایران شروع کنند. از سوی دیگر در یکی دو سال گذشته بسیاری از شرکت‌ها نیز خود مطالعاتی را در زمینه ایران انجام داده‌اند و ما نیز سعی کردیم تا اطلاعات لازم را در اختیار دولت‌ها قرار دهیم.

او با تاکید بر اینکه خوشبختانه گام اول برای آشنایی با صنعت گردشگری ایران برداشته شده و مطالعات لازم توسط شرکت‌های بزرگ صورت گرفته است، ادامه داد: ما در حال حاضر گام‌های بعدی را برمی‌داریم تا با این شرکت‌ها مذاکرات خود را جدی‌تر انجام دهیم.

او شرکت «اشتاینگن برگر» که مرکز ثقل آن، کشور آلمان است را از جمله شرکت‌هایی دانست که فعالیت گسترده‌ای در بسیاری از کشورها دارد و افزود: این شرکت علاقه دارد که فعالیتش را در کشورهای مختلف ادامه دهد، بنابراین ایران را نیز به عنوان یکی از مقاصد خود استفاده کرده است.

وی در ادامه با اشاره به گفت‌وگوی مسئولان این شرکت خصوصی آلمان با مسعود سلطانی‌فر برای سرمایه‌گذاری در ایران اضافه کرد: این شرکت و سازمان میراث فرهنگی با یکدیگر به توافق‌هایی رسیدند که بر اساس این توافق‌ها، برنامه‌ریزی می‌کنند.

او با بیان اینکه این شرکت علاقمند است تا در جهت تسهیل مراودات بیشتر و بهره‌گیری از دانش هتلداری نیز به صنعت گردشگری کمک کند، افزود: این شرکت باید در مدت 10 سال آینده برنامه‌ای از گردشگری ایران در دستور کار قرار دهد و 10 تا 15 هتل 4 و 5 ستاره در ایران تاسیس کند.

شیرکوند ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی بنابر رسالت اصلی خود تمام امکانات و اطلاعات لازم را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد و کمک می‌کند که با دریافت مشوق‌ها و استعدادها و برخی از سوابق و مقررات موجود در کشور، سرعت لازم برای فعالیت این شرکت ایجاد شود.

معاون سرمایه‌گذاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین با اشاره به بازدید این گروه سرمایه‌گذار خارجی در دو روز گذشته از چند هتل در حال ساخت اظهار کرد: این بازدیدها برنامه‌ریزی شد تا بتوانند شرایط را برای همکاری‌های آینده بهتر کنند. امیدواریم این شرکت گام‌های اجرایی را زودتر بردارد و ما بتوانیم فعالیت مربوط به خدمات هتلداری را سریع‌تر عملیاتی کنیم.

از فردا فعالیت‌هایمان تغییر می‌کند

«پونت چات وال»، مدیر اجرایی گروه هتل‌های اشتاینگن‌برگر نیز در این جلسه گفت: به طور جد در تلاش هستیم تا فرصت را برای حضور گروه خود در ایران فراهم کنیم. ایران کشوری مهم و دارای اهمیت زیاد در منطقه است و پیشینه غنی این کشور، آن را به مقصدی جذاب برای گردشگری تبدیل کرده است.

وی با اشاره به دعوت سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از شرکت اشتاینگن‌برگر برای حضور در ایران گفت: با توجه به تمایل شرکای داخلی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برای همکاری با شرکت اشتاینگن‌برگر با هدف سرمایه‌گذاری مشترک به ایران آمدیم.

»چال وال» ایران را دارای موقعیتی استراتژیک برای توسعه گردشگری دانست و افزود: ما بهترین تلاش را می‌کنیم تا بهترین سرمایه، آموزش و بازاریابی و آنچه که برای صنعت گردشگری اهمیت دارد را فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: کار ما از امشب آغاز می‌شود.

او ایران را کشوری شناخته‌شده نزد مردم دنیا دانست و ادامه داد: هر فردی که از تحصیلات ابتدایی بهره برده باشد به خوبی از جذابیت‌ها و قدمت ایران مطلع خواهد بود، در نتیجه بدون شناخت به ایران نیامده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه از فردا فعالیت‌های شرکت «اشتایگن برگر» تغییر می‌کند، افزود: من برای انجام فعالیت‌های گردشگری در این شرکت استخدام شدم، بنابراین فرصت‌ها و موقعیت‌های زیادی در حوزه گردشگری و به خصوص در ایران به دست خواهم آورد و مطمئن هستم شرکای خوبی برای یکدیگر در این زمینه خواهیم بود

منبع: اقتصادخلاق

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد