دارپا میزبان رویدادی سایبری

سایبر

کوتاه از جهان

به گزارش وب‌سایت دیفنس سیستمز[1]، آژانس پروژه‌های تحقیقات پیشرفته دفاعی (دارپا)[2] تحت برنامه‌ای موسوم به «برنامه‌ی ایکس[3]» به مدت یک هفته میزبان رویدادی به نام «هکاتون[4]» است. هکاتون رویدادی است که در آن برنامه‌نویسان و افرادی که درگیر توسعه نرم‌افزار هستند، ازجمله طراحان گرافیکی، طراحان واسط کاربری و مدیران پروژه، گرد هم می‌آیند و در توسعه پروژه‌های نرم‌افزاری و گاهی سخت‌افزاری با یکدیگر همکاری می‌کنند.

هدف از راه‌اندازی برنامه‌ی مذکور، توسعه‌ی راه‌های جدید جهت برنامه‌ریزی، هدایت و ارزیابی جنگ سایبری در راستای کمک به جوامع مختلف اعم از دانشگاه، صنعت و کاربران نظامی است. این برنامه همچنین خواستار ایجاد سهولت در راه‌اندازی شبکه و بررسی وضعیت آن می‌باشد و قصد دارد فعالیت‌های نفوذ به شبکه را به‌طور خودکار شناسایی کند. شرکت‌کنندگان برنامه‌ی ایکس با همکاری یکدیگر در پی کشف روش‌های مؤثر جهت شناسایی فعالیت‌های غیرعادی می‌باشند.

اثبات تهدیدات توسط نرم‌افزار پیش نوشته[5]، یکی از مزایای برنامه‌ی ایکس می‌باشد. به این معنا که دستیابی به برنامه‌نویسی و علوم کامپیوتری جزء ملزومات کاربران نخواهد بود. این مزیت به فرماندهانی که مسئولیت نظارت بر هزاران رایانه را بر عهده‌دارند کمک خواهد کرد تا با سهولت بیشتری به فعالیت خود بپردازند و از ایمنی اجزای شبکه نیز اطمینان بیشتری حاصل نمایند.

منبع:

http://defensesystems.com/articles/2015/07/29/darpa-army-plan-x-hackathon.aspx

تهیه کننده: حامدی

[1] Defense Systems

[2] The Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA)

[3] Plan X program

[4] hackathon

[5] pre-written software

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد