«داستان اسباب‌ بازی ۴» از یک میلیارد دلار عبور کرد

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از سی‌ان‌ان، چهارمین قسمت از انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» که پس از یک وقفه ۹ ساله و با گذشت بیش از ۲۰ سال پس از ساخت قسمت اول آن به سینما آمده است، فروش جهانی خود را در گیشه به یک میلیارد دلار رساند تا کمپانی دیزنی با داشتن پنج فیلم میلیارد دلاری در یک سال رکورد جدیدی را به نام خود ثبت کند.

«انتقام‌جویان: آخر بازی» که با فروش ۲.۷۹ میلیارد دلاری بالاتر از «آواتار» پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما شد به همراه «شیر شاه» (۱.۳۴ میلیارد دلار)، «کاپیتان مارول» (۱.۱۲ میلیارد دلار) و «علاء‌الدین» (۱.۰۳ میلیارد دلار) دیگر فیلم‌های میلیارد دلاری دیزنی در سال ۲۰۱۹ هستند.

«داستان اسباب‌بازی ۴» را «جاش کولی» با فیلمنامه‌ای از «ویل مک‌کارمک» و «استفنی فولسوم» کارگردانی می‌کند و «تام هنکس» و «تیم آلن» دوباره در نقش شخصیت‌های اصلی «وودی» و «باز لایتیر» صدا پیشگی کرده‌اند.

اولین قسمت از انیمیشن «داستان اسباب‌بازی» در روز ۲۲ نوامبر ۱۹۹۵ به کارگردانی جان لستر و با فیلمنامه‌ای از «جان لَسِتر» اکران شد و توانست به فروشی بالغ بر ۳۶۰ میلیون دلار دست یابد.

داستان فیلم درباره «اندی» پسربچه‌ای شش‌ساله بود که اسباب‌بازی‌هایش را خیلی دوست دارد، اما دانستن این موضوع که اسباب‌بازی‌ها زنده می‌شوند کمی عجیب به‌نظر می‌رسد. “وودی”، گاوچرانی قدیمی و اسباب‌بازی مورد علاقه اندی و رئیس تمامی اسباب‌بازی‌ها در اتاقش است. دوستان “وودی” یک دایناسور، خوک، سگ و سیب‌زمینی هستند.

این انیمیشن محبوب جوایز بهترین انیمیشن، بهترین کارگردانی، بهترین موسیقی، بهترین تهیه‌کنندگی و بهترین نویسندگی را از جوایز «آنی» کسب کرد و در بخش بهترین ترانه اصلی و بهترین فیلمنامه نامزد جوایز اسکار شد. «جان لستر» برای کارگردانی این فیلم موفق به کسب جایزه دستاورد ویژه اسکار شد.

قسمت دوم این انیمیشن در سال ۱۹۹۹ با کارگردانی خود «لَسِتر» به سینماها آمد و دنباله بسیار موفقی را برای قسمت اول رقم زد و در نهایت به فروشی بیش از ۴۸۵ میلیون دلاری دست یافت.

قسمت سوم «داستان اسباب‌بازی» از ۱۸ ژوئن ۲۰۱۰ در سینماها اکران خود را آغاز کرد و در نهایت به فروش خیره‌کننده ۱.۶۳ میلیارد دلار در سینماهای جهان دست یافت و عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ سینما در آن زمان را به نام خود ثبت کرد. «داستان اسباب‌بازی ۳» هم‌اکنون در رتبه ۲۳ پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما قرار دارد و با بیش از یک میلیارد دلار پس از «منجمد»، «شگفت‌انگیزان ۲» و «مینیون‌ها»، سومین انیمیشن پرفروش سینماست.

این فیلم در سال ۲۰۱۱ در هشتاد و سومین دوره مراسم اسکار برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن و بهترین ترانه اصلی شد و در سه بخش بهترین فیلم، تدوین و بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز نامزد کسب اسکار بود.

در «داستان اسباب‌بازی ۳» به کارگردانی «لب آنکریچ» که عنوان بهترین فیلم سال سینمای جهان را در سال ۲۰۱۰ از نگاه هفته‌نامه «تایم» و عنوان برترین انیمیشن تاریخ سینما را به انتخاب نشریه سینمایی «اسکرین» یدک می‌کشد، بازیگرانی چون «تام هنکس»، «تیم آلن»، «مایکل کیتون»، «جان کوزاک» و «جودی بنسون» به‌عنوان صداپیشه هنرنمایی کردند.

دیزنی ۵۲۰ میلیون دلار برای ساخت چهار قسمت از انیمیشن «داستان اسباب بازی» هزینه کرده و تاکنون این سری انیمیشن‌ها به فروشی بالغ بر ۲.۹ میلیارد دلار دست یافته است.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد