دانش‌آموزان «هفت‌خوان» را می‌گذرانند

به گزارش فناوری فرهنگی، مسابقه بزرگ دانش‌آموزی «هفت خوان» با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی از دوم اردیبهشت ماه 97، همزمان با مبعث حضرت رسول (ص) برگزار می‌شود.
این مسابقه به دو نفر اول هر نفر 2 سکه بهار آزادی، دو نفر دوم هر نفر یک سکه بهار آزادی، دو نفر سوم هر نفر نیم سکه بهار آزادی و به دو نفر چهارم هر نفر ربع‌سکه بهار آزادی اهدا خواهد کرد.
بخش مقدماتی مسابقات به صورت لیگ‌های گروهی و در چند مرحله برگزار می‌شود. در هر مرحله شرکت‌کننده‌ها به چند گروه تقسیم می‌شوند و از هر گروه تعداد مشخصی به مرحله‌ی بعدی صعود می‌کنند.
در هر لیگ شرکت‌کنندگان به 16 سؤال چهارگزینه‌ای در 8 موضوع ریاضی و هوش، جغرافیا، تاریخ، علم و دانش، اطلاعات عمومی، زبان انگلیسی، انقلاب و آموزش سازمانی، جواب می‌دهند و زمان پاسخ‌گویی به این سؤالات هم ثبت خواهد شد.
هر مرحله شامل 5 نوبت لیگ است، که در پایان هر مرحله مجموع تعداد جواب‌های درست و نیز مجموع زمان پاسخگویی برای هر شرکت‌کننده محاسبه می‌شود. و با توجه به این دو رتبه‌بندی انجام خواهد شد. (در صورتی که دو شرکت‌کننده امتیاز مساوی داشته باشند، کسی که زمان کمتری داشته باشد رتبه‌ی بهتری دارد.)
در مرحله‌ی آخر مقدماتی 16 نفر از دانش آموزان برتر دختر و 16 نفر از دانش آموزان برتر پسر به مرحلۀ نهایی صعود خواهند کرد. مرحلۀ نهایی مسابقات به‌صورت حضوری برگزار می‌شود و نفرات صعودکننده، تک‌به‌تک باهم رقابت می‌کنند تا نفرات برتر مسابقه مشخص شوند.
علاقه‌مندان تا 31 فروردین‌ماه مهلت‌دارند در مسابقه بزرگ دانش‌آموزی «هفت خوان» که با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت‌ساز معاونت علمی از دوم اردیبهشت‌ماه 97 برگزار می‌شود، ثبت‌نام کنند.

منبع:ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد