درآمد کشور از محل جذب گردشگر در سطح مطلوب نیست

به گزارش فناوری فرهنگی، دلاور بزرگ نیا ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان ری اظهار داشت: به هر حال صنعت گردشگری صنعتی است که جای خود را به عنوان یک منبع مهم تبادل فرهنگی، کسب درآمد، معشیت اقتصادی و رونق جوامع محلی در جهان باز کرده است.

وی گفت: گردشگری در ۷۰ سال پیش با ۲۰ میلیون تومان جابه جایی شروع شد اما امروز با یک میلیارد و ۲۰۰میلیون جابه جایی در دنیا روبرو هستیم، یک اقتصاد بسیار مهم که نمی شود از آن غافل شد و آلودگی های حوزه های دیگر را در خود ندارد و ضامن یک توسعه پایدار است.

بزرگ نیا بیان کرد: امسال دومین سالی است که در تدوین قوامین و مقررات دد بخش گردشگری با کلمه صنعت از آن یاد می شود یعنی صنعت گردشگری و وقتی کلمه صنعت استفاده می شود به این معنا است که به محصول فکر کنیم و به طور فراوان محصولات در اطراف خود به چشم می خورد.

وی ادامه داد: این بناهای ارزشمندی که وجود دارد و می توان هرکدام از آن ها را به عنوان هسته ای در گردشگری به مخاطب معرفی کرد، اعیاد و جشن هایی که در کشور وجود دارد، آیین ها و موضوعاتی که در جامعه و کشور اسلامی خود زنده نگه داشتیم و اگر به این روز به چشم محصول نگاه کنیم و آن را میراث معنوی خود معرفی کنیم همه حاضر هستند تا از نزدیک با این میراث رو به رو شوند و مشاهده کنند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، گفت: ۳۸ درصد از سفرهایی که در دنیا اتفاق می افتد سفرهایی است که با نگاه آشنا شدن با تاریخ و فرهنگ مناطق و اقوام صورت می گیرد.

این مسئول اضافه کرد: یکی از محوری ترین حوزه های گردشگری در ری گردشگری در حوزه تاریخی، فرهنگی و مذهبی است.

وی گفت: در کشور ما این رویدادهای تاریخی، فرهنگی و ورزشی جالب توجه برای گردشگران کم نیستند ولی باید ببینیم در واقع چقدر درآمد از این رویدادها در حوزه گردشگری ایجاد کردیم.

وی افزود: در دهه فجر بهترین جشنواره های هنری را در حوزه های مختلف به نمایش می گذاریم به عنوان مثال جشنواره سینمایی فیلم فجر که یک جشنواره بین المللی است.
بزرگ نیا مطرح کرد: وقتی ری در سال ۲۰۱۹ میزبان کشورهای دیگر شود آن وقت خواهیم دید که مسئولین و مردم این شهرستان چگونه تلاش می کنند تا خو را برای پذیرایی از مهمان ها آماده کنند.

وی در پایان گفت : صنعت گردشگری یک صنعت فرابخشی است و دارای یک دستگاه و سازمان مشخص نیست، می تواند سیاستگذاری و برنامه ریزی کند و ارگان ها و دستگاه های مختلف در اجرایی شدن آن نقش دارند و عزم همگانی را در شهرستان فراهم می کنند.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد