درخواست تشکیل کمیته صنایع دستی زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی مجلس

به گزارش فناوری فرهنگی، حسین بختیاری مدیرعامل مجمع ملی هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی گفت: هنرمندان صنایع دستی درخواست تشکیل کمیسیون میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری را به محمدباقر قالیباف رئیس جدید مجلس شورای اسلامی داده بودند. اما از آنجا که تشکیل این کمیسیون زمان بر است و باید فرایند ساختاری آن طی شود؛ نظر بر آن شد تا کمیته‌ای زیر مجموعه کمیسیون فرهنگی مجلس تشکیل شود. این موضوع مورد استقبال هنرمندان صنایع دستی و چند نفر از نمایندگان مجلس قرار گرفت.

وی افزود: اکنون پیرو این درخواست نامه‌ای نیز با امضای افراد مختلف از جمله هنرمندان خطاب به آقاتهرانی نماینده مردم و رئیس کمیسیون فرهنگی نوشته شد این یک درخواست عمومی است چون می‌دانیم که مجموعه صنایع دستی در ایران ظرفیت بالایی دارد و امیدواریم که کمیسیون فرهنگی نیز به آن پاسخ مثبت دهد.

وی افزود: ما به برخی قوانین حمایتی برای حمایت از صنایع دستی و پیگیری معوقات و مطالبات نیاز داریم یکی از آنها آئین نامه قانون حمایت از اساتید و هنرمندان صنایع دستی است که سه سال پیش ابلاغ شد ولی در این مدت هنوز آئین نامه اجرایی آن تدوین نشده و یا ما از آن بی خبر هستیم اما می‌دانیم که در تدوین آن هم از تشکل‌های صنایع دستی کمتر خواسته شده تا شرکت کنند.

در بخشی از نامه‌ای که با امضای هنرمندان و تشکل‌های صنایع دستی خطاب به آقاتهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس نوشته شده آمده است: به تشکیل کمیته حمایت از صنایع دستی زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی مجلس نیاز است بنابراین با انجام این مهم قشر میلیونی حوزه صنایع دستی که جامعه‌ای پرتلاش کارآفرین و مولد و مصمم به تحقق اقتصاد مقاومتی خصوصاً در سال جهش تولید است، گام‌های مهمی برای خروج از وابستگی اقتصاد به نفت و شکوفایی تولید ملی برخواهد داشت و تدوین قوانین حمایتی در این راستا جایگاه صنایع دستی ایرانی را در حوزه داخلی و بین‌المللی تثبیت خواهد کرد. بنابراین ما امضاءکنندگان ذیل اعضای سازمان‌های مردم نهاد صنایع دستی مصرا خواستار تشکیل کمیته حمایت از صنایع دستی در کمیسیون فرهنگی مجلس هستیم.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد