درخواست کنگره آمریکا از فدرال رزرو برای توسعه ارز دیجیتالی

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از کوین دسک، بیل فوستر و فرنچ هیل، دو نفر از نمایندگان جمهوری خواه مجلس آمریکا با اشاره به تلاش کشورهای مختلف برای راه اندازی ارزهای دیجیتالی از جروم پاول- رئیس بانک مرکزی این کشور – خواستند کار بر روی معرفی ارز دیجیتالی فدرال رزرو را آغاز کند.

آن‌ها در این نامه نوشته‌اند: فدرال رزرو به عنوان بانک مرکزی آمریکا از توانایی و بی طرفی کامل برای معرفی و راه اندازی یک ارز دیجیتالی ملی در آمریکا بهره‌مند است. ما نگرانیم که در بلندمدت، نقش دلار در برابر پول‌های بدون پشتوانه مجازی تضعیف شود.

در این نامه با اشاره به این که اکنون ۴۰ کشور در جهان در حال مطالعه بر روی استفاده از ارزهای دیجیتالی هستند، اعلام شده است که اکنون برخی از متحدان نزدیک آمریکا نیز از ایده راه اندازی یک ارز دیجیتالی با پشتوانه های مختلف برای جایگزینی دلار حمایت می کنند.

نمایندگان مجلس آمریکا بدون اشاره مستقیم به پروژه ارز دیجیتالی فیس بوک موسوم به لیبرا نوشته‌اند: نباید اجازه دهیم که تنها شرکت‌های خصوصی روی مساله ارز دیجیتالی کار کنند. چنین کاری باعث می‌شود تا معالات ارزی از نظارت‌های قضایی دور بماند.

علاوه بر کنگره آریکا، مقامات وزارت خزانه داری آمریکا و حتی کشورهای اروپایی نیز نسبت به توسعه پروژه ارز دیجیتالی لیبرا ابراز نگرانی کرده‌اند. پیش‌تر، توماس جوردن- رئیس بانک مرکزی سوئیس – که در یک همایش پولی در شهر زوریخ سوئیس سخنرانی می کرد، با هشدار نسبت به ارزهای دیجیتالی گفته بود که پروژه‌هایی نظیر ارز مجازی فیس بوک موسوم به “لیبرا” می‌تواند بر توانایی‌های این بانک و یا بانک‌های مرکزی دیگر برای کنترل سیاست‌های پولی تاثیر بگذارد.

برونو لو مر – وزیر دارایی فرانسه – نیز گفته است این کشور در همکاری با آلمان تلاش خواهد کرد جلوی فعالیت لیبرا در اروپا را بگیرد. سیگال ماندکلر- معاون وزیر خزانه داری آمریکا در امور مقابله با تامین مالی تروریسم و پولشویی – نیز گفته است تا زمانی که فعالیت ارزهای دیجیتالی نظیر لیبرا تحت نظارت کامل قرار نیگرند، با آن‌ها مخالفت خواهد شد.

منبع: ایسنا

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد