ده فیلم و انیمیشن که بیشترین میزان فروش اسباب بازی را از آن خود کردند +‌تصاویر‎

به گزارش فناوری فرهنگی، در صنعت سینما ۱۰ فیلم پرفروش است که بیشترین فروش اسباب بازی،‌کیف و لوازم التحریر و لوازم جانبی مثل پتو،‌ کاغذدیواری، روکش بالش و … را داشته اند.

اسباب بازی کودکان صنعتی به ارزش ۲۲ میلیارد دلار است. مخصوصا وقتی صنعت اسباب بازی با صنعت فیلمسازی ترکیب شود. هرزمان که فیلم جذاب و پرفروشی روی پرده سینماها می رود،‌ به دنبال آن انواع اسباب بازی،‌لوازم التحریر، لوازم اتاق بچه و …. که مضمونی از فیلم را دارد ساخته و روانه بازارها می شود.

برای همین کارخانه های اسباب بازی سازی سعی دارند هرچه سریعتر حق ساخت کاراکترهای این فیلمها را بدست آورند.

بنابر گزارش بلومبرگ اگر فروش یک فیلم به میلیارد دلار برسد به طور حتم اسباب بازی ولوازم جانبی که با اقتباس از فیلم ساخته می شود فروشی بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار خواهد داشت. این موضوع اخیرا در کشورمان رایج شده است که نمونه آن ساخت لوازم و اسباب بازیهایی با اقتباس از انیمیشن شکرستان،‌کلاه قرمزی،‌شهر موشها،‌پایتخت و … هستند.

در صنعت سینما ۱۰ فیلم پرفروش است که بیشترین فروش اسباب بازی،‌کیف و لوازم التحریر و لوازم جانبی مثل پتو،‌ کاغذدیواری، روکش بالش و … را داشته اند.

در گزارش ما با ۱۰ فیلم آشنا شوید که آمار بیشترین فروش استباب بازی و لوازم جانبی را داشته اند.

«جنگ ستارگان» ۱۲میلیارد دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/1204.jpg

«جنگ ستارگان» برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ ساخته شد و با ادامه ساخت پنج قسمت بعدی و حضور کاراکترهایی با توانایی های خاص،‌ باعث شد بالاترین فروش انواع اسباب بازی بنام خود بزند. اسباب بازیهای جنگ ستارگان کاملا برگرفته از کاراکترها و تواناییهای آنها در فیلم است.

«ماشینها» ۱۰ میلیارد دلار
http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/2201.jpg

انیمیشن «ماشینها» اگرچه در دو قسمت ساخته شد و کمتر از ۲ میلیارد دلار فروش کرد ولی اسباب بازی کاراکترهای معروف آن تا بیش از۱۰ میلیارد دلار درسراسر جهان فروش داشته است.

«یخ زده» ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار


http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/3178.jpg

«یخ زده» پرفروشترین انیمیشن تاریخ سینما است و محبوبیت کاراکترهای آن تنها در میان کودکان نیست. به گونه ای که در کریسمس ۲۰۱۳ عروسکهای آنا والا به پرفروشترین هدیه برای زوجهای جوان تبدیل شده بود.

«ترانسفورمرها» ۳ میلیارد دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/4173.jpg

«ترانسفورمرها» در ۴ قسمت ساخته شد و به دنبال ساخت فیلم آن شرکت  هاسبرو طراحی روباتهای این فیلم را برای ساخت انواع اسباب بازی در اختیار شرکت های اسباب بازی قرار داد. اسباب بازیهای ترانسفورمرها معمولا از قیمت بالاتری برخوردار هستند.

«داستان اسباب بازی» ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/5149.jpg

داستان اسباب بازی در سه قسمت ساخته شد و به فروش میلیاردی دست یافت. همین موجب ساخت و طراحی اسباب بازیهای آن شد گرانترین آنها «بازلایت یر» و «وودی» هستند ولی خانم و آقای سیب زمینی نیز درگروه پرطرفدارها قرار دارند.

«لاک پشتهای جهش یافته نینجا» ۴۵۰ میلیون دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/6134.jpg

این فیلم به تازگی اکران می شود و ۴ کاراکتر اصلی آن قورباغه هایی با تجهیزات پیشرفته هستند.

«بتمن» ۲۴۵ میلیون دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/7103.jpg

تاکنون چندقسمت از فیلم بتمن ساخته شده که از چند قهرمان و ضدقهرمان برخوردار بوده اند. با این حال کاراکتر بتمن بیشترین طرفدار را داشته است. جالبترین نکته درباره فیلمهای بتمن طراحی لباس آن در عروسکهای بتمن است.

«من نفرت انگیز» ۲۳۰ میلیون دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/899.jpg

«من نفرت انگیز۲» یکی از علل اصلی فروش بالای اسباب بازیهای آن شد. مینیون ها و اسلحه های خنده دار آنها بالاترین فروش را نسبت به عروسک دیگر کاراکترهای این انیمیشن داشته اند.

«مرد عنکبوتی» ۱۵۵ میلیون دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/986.jpg

مطرح ترین وسایل جانبی مرد عنکبوتی ماسک و لباس آن است. عروسکهای مرد عنکبوتی نیز در گروه پرفروشترین ها قرار دارند.

«انتقامجویان» ۱۵۰ میلیون دلار

http://naghdefarsi.com/images/stories/rooz/1000/06.10/1084.jpg

انتقامجویان فیلمی کمیک است که قسمت دوم آن در حال ساخت است.با این حال اسباب بازی کاراکترهای ابرقهرمان آن بسیار مورد توجه کودکان است. پلیس آهنی و هالک پرفروشترین کاراکترهای عروسکی این فیلم هستند.

منبع:نقد فارسی

کانال

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد