دوره آنلاین آشنایی با فناوری های توانمندساز برگزار شد

به گزارش فناوری فرهنگی، دوره بین المللی «آشنایی با فناوری های توانمندساز مبتنی بر اینترنت اشیا» با همکاری مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و اتحادیه جهانی مخابرات (ITU ) به صورت آنلاین برگزار شد.

به نقل از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، این دوره آنلاین بین المللی با همکاری مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تعالی اینترنت اشیاء منطقه آسیا و اقیانوسیه در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) و با حضور ۲۷۰ شرکت کننده از ۵۴ کشور مختلف برگزار شد.

این دوره آموزشی با عنوان «تحول دیجیتال: بهسازی دسترس پذیری مبتنی بر اینترنت اشیا برای توانخواهان» با هدف آشنایی و ارتقاء دانش و بینش دانشجویان، پژوهشگران، سیاستگذاران، کارشناسان و متخصصان علاقه‌مند به حوزه به‌کارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات جهت ارائه خدمات مناسب به افراد توانخواه» ارائه شد.

آشنایی با مفاهیم تحول دیجیتال، وی‍‍‍‍‍ژگی ها، الزامات و اثرات ICT و فناوری‌های نوین مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده، جهت ارتقای دسترس‌پذیری افراد توانخواه و افراد با نیازهای خاص و همینطور آشنایی با فناوری های توانمندساز و سامانه‌های همیار مبتنی بر اینترنت اشیا، همراه با نمونه هایی که در حال حاضر در ایران توسعه یافته و مورد استفاده هستند، از سرفصل‌های اصلی این دوره بود.

منبع: مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد