دوره مجازی بین المللی تحول دیجیتال برای توانخواهان برگزار می شود

به گزارش فناوری فرهنگی، مریم طایفه محمودی مدیر دفتر آموزش و همکاری‌های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از برگزاری نخستین دوره بین‌المللی مشترک با مراکز تعالی ITU منطقه آسیا و اقیانوسیه تحت عنوان «تحول دیجیتال: بهسازی دسترس پذیری مبتنی بر اینترنت اشیاء برای توانخواهان»، خبر داد.

وی گفت: چندی قبل پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان جلسه ای با مدیران مراکز تعالی ITU بود که یکی از دستاوردهای آن برای کشورمان، اخذ موافقت آنها برای برگزاری چهار دوره مشترک با مراکز تعالی کشور های ایران، چین، مالزی و هند زیر نظر اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) بود. براین اساس قرار شد تا نخستین دوره مشترک پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات همراه با آکادمی اینترنت اشیاء (به عنوان مرکز تعالی حوزه اینترنت اشیاء در ایران) و ITU در قالب تفاهمی که با مراکز تعالی منطقه آسیا و اقیانوسیه به وجود آمده، تحت عنوان «تحول دیجیتال؛ بهسازی دسترس ‌پذیری مبتنی بر اینترنت اشیاء برای توانخواهان» برگزار شود.

طایفه محمودی در خصوص زمان و نحوه برگزاری این دوره خاطرنشان کرد: این دوره ۲۲ تا ۲۸ اردیبهشت ۹۹، به زبان انگلیسی و به صورت برخط، روی پلتفرم ITU برگزار می شود و با توجه به شیوع ویروس کرونا، هزینه این دوره جهت استفاده علاقمندان به صورت رایگان است.

مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ICT تاکید کرد: به شرکت کنندگانی که دوره را به خوبی پشت سر بگذارند و حد نصاب لازم را در ارزیابی دوره به دست آورند، مدرک بین‌المللی ITU ارائه می شود.

وی با اشاره به سرفصل های اصلی نخستین دوره بین المللی اینترنت اشیا، گفت: آشنایی با مفاهیم تحول دیجیتال، وی‍‍‍‍‍ژگی ها، الزامات و اثرات ICT و فناوری های نوین مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، واقعیت افزوده و …. جهت ارتقای دسترس پذیری افراد توانخواه و افرادی با نیاز های خاص و همینطور آشنایی با فناوری های توانمندساز و سامانه های همیار مبتنی بر اینترنت اشیاء بطور خاص همراه با نمونه هایی که در حال حاضر در ایران توسعه یافته و مورد استفاده هستند، از سرفصل های اصلی این دوره به شمار می روند.

مدیر دفتر آموزش و همکاری های علمی و بین‌المللی پژوهشگاه ICT ادامه داد: علاوه بر ارائه تجربیات کشورهای مختلف ، قرار است نمونه هایی موفق از سامانه ها و تجهیزاتی که به ویژه برای افراد نابینا و ناشنوا در ایران توسعه یافته و مورد استفاده قرار می گیرند، توسط مدرسانی از میان خود این افراد ارائه شود.

وی اشاره کرد: خوشبختانه در ایران نیز فعالیتهای بسیار خوبی در بخش های دولتی و خصوصی انجام یافته که معرفی آنها به سایر کشورها می تواند بسیار مفید و قابل توجه باشد و ما نیز در جلسات گروه مطالعاتی ITU ‪(SDG۱/ Q۷)‬ به صورت مرتب و ادواری این دستاوردها را ارائه می کنیم.

کسب اطلاعات بیشتر برای شرکت در این دوره از طریق لینک پیش‌ ثبت‌نام فراهم شده است.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد