رأی جدید دادگاهی در آلمان علیه فیس بوک

به گزارش فناوری فرهنگی، به نقل از رویترز، طبق رای دادگاهی عالی در آلمان، فیس بوک باید دستور سازمان ناظر بر قوانین آنتی تراست (ضد انحصار) در این کشور را در خصوص محدود کردن جمع آوری اطلاعات کاربران اطاعت کند.

رای دادگاه فدرال آلمان در حقیقت از دیدگاه سازمان کارتل فدرال پشتیبانی می‌کند که به موجب آن فیس بوک از سلطه خود بر بازار سوء استفاده کرده تا بدون رضایت کاربران اطلاعاتشان را جمع آوری کند.

پیتر میر بک قاضی ارشد این دادگاه درباره این تصمیم می‌گوید: هیچ شکی وجود ندارد که فیس بوک در آلمان بر بازار سلطه داشته و از شرایط و قوانین تعیین شده توسط دفتر کارتل فدرال سوءاستفاده کرده است. فیس بوک باید به کاربران حق انتخاب بدهد تا اطلاعات کمتری از خود را آشکار کند.

فیس بوک در این باره گفت: ما همچنان از مواضع خود درباره عدم سوءاستفاده از قوانین آنتی تراست دفاع می‌کنیم. کاربران و کسب وکارهایی که از سرویس‌های ما استفاده می‌کنند شاهد هیچ تغییر سریعی نخواهند بود.

کارشناسان قانونی معتقدند رای این دادگاه پیامدهای وسیع‌تری دارد زیرا آلمان نخستین کشوری است که سلطه بر اطلاعات را به عنوان یک چالش آنتی تراست بررسی می‌کند.

منبع:مهر

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد