رئیس حوزه هنری کشور: جشنواره رویش به مشهد بازمی‌گردد

به گزارش فناوری فرهنگی، خوشبختانه بخش قابل‌ توجهی از حوزه‌های هنری استان‌ها این توانایی را دارند که مأموریت‌های ملی حوزه هنری را در حوزه تولید و اجرا به عهده بگیرند و خراسان رضوی نیز از این توانایی برخوردار است.

وی با اشاره به توان فیلم‌سازی موجود در خراسان رضوی و حضور فیلم‌های خراسانی در جشنواره فیلم فجر، افزود: جشنواره فیلم فجر رقابت سنگینی است که هر فیلمی توان رقابت با سایر تولیدات حاضر در آن را ندارد، اما خراسان رضوی هم در حوزه فیلم‌سازی هم در حوزه انیمیشن و ادبیات خوش درخشیده است.

رئیس حوزه هنری به رمان «جاده جنگ» تألیف منصور انوری اشاره کرد و گفت: این رمان نیز در حوزه ادبیات این استان توانسته جایزه کتاب سال جلال که مهم‌ترین جایزه ادبی کشور است را از آن خود کند، بنابراین این قدرت و توانایی در حوزه هنری خراسان رضوی موجود است.

بودجه فرهنگی با انتظارات اهالی فرهنگ فاصله بسیار دارد

مؤمنی شریف در خصوص اعتبارات موردنیاز برگزاری جشنواره رویش تصریح کرد: یکی از دلایلی که باعث شد جشنواره رویش به مشهد بازگردد قول مدیریت استان مبنی بر حمایت مالی از برگزاری جشنواره است؛ حوزه هنری در خصوص اعتبارات با مشکل روبروست و بنابراین ضروری است از اعتبارات و توانایی‌های استان و ارگان‌ها و سازمان‌های دیگر نیز بهره‌گیری شود.

وی افزود: همه‌کسانی که فعالیت فرهنگی و هنری انجام می‌دهند با مشکل اعتبارات روبرو هستند زیرا با وجود اینکه در حوزه تربیت نیروی انسانی با عده قابل‌ توجه نیروی انسانی توانا مواجهیم، در حوزه پشتیبانی و مالی وضع مناسبی وجود ندارد و حتی باوجود تأکیدات بزرگان از جمله مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به فرهنگ، لایحه بودجه ارائه‌ شده دولت به مجلس با انتظارات ما فاصله بسیار دارد و در واقع فرهنگ تابع مؤلفه‌های دیگر است و محور نیست.

بازسازی سینما قدس به‌شرط همکاری استان محقق می‌شود

رئیس حوزه هنری در خصوص حمایت از بازسازی سینماهای مشهد نیز گفت: سینماهای بسیاری نه‌تنها در مشهد بلکه در کل کشور نیاز به بازسازی دارند. سینما هویزه و آفریقا در مشهد نیز توسط حوزه بازسازی‌ شده است؛ امیدواریم سینما قدس مشهد را به‌شرط همکاری مسئولین استان امسال بازسازی کرده و تحویل مردم و علاقه‌مندان به سینما دهیم.

مؤمنی شریف به مشارکت در ساخت سه سالن سینمایی در اصفهان در سال گذشته اشاره و تأکید کرد: این سه سالن که دو سالن سال گذشته و سومی روز هنر انقلاب اسلامی افتتاح شد، با همکاری مسئولان استان اصفهان ساخته شد.

وی تصریح کرد: اعتبارات حوزه هنری محدود است و اگر همکاری استانی نباشد، شاید نتوانیم به قول خود عمل کنیم.

رئیس حوزه هنری همچنین در پاسخ به امکان تأسیس پردیس سینمایی دیگر در مشهد، گفت: این مسئله نیاز به کار کارشناسی دارد، چراکه مسافت و مکان احداث پردیس سینمایی بسیار بااهمیت است و سینما هویزه هم اگر در موقعیت فعلی قرار نداشت، شاید از چنین اقبالی برخوردار نمی‌بود.

مؤمنی شریف مسئله مسافت و مکان را در پردیس‌های سینمایی تهران مشابه خواند و افزود: پردیس سینمایی آزادی با توجه به موقعیتش مورد استقبال واقع‌ شده اما پردیس دیگری با همان امکانات در جای دیگر چندان موردتوجه مردم نبوده است.

استفاده از طرح‌های ابتکاری لازمه تحقق اقتصاد مقاومتی در عرصه هنر

وی همچنین در پاسخ به نحوه عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی در عرصه هنر گفت: باید از دارایی‌هایمان بهینه استفاده کنیم؛ ما از نظر نیروی انسانی مشکلی نداریم، از نظر امکانات مادی و سخت‌افزاری وضعیتمان رضایت‌بخش نیست؛ اما باید از این امکانات کم، بهترین استفاده را ببریم و به دنبال ابتکار و طرح‌های ابتکاری و نو باشیم.

مؤمنی شریف تصریح کرد: ما هنرمندیم، مسئول سیاسی و اقتصادی نیستیم که وعده بدهیم. هرگاه به نتیجه رسیدیم اعلام عمومی می‌کنیم و علاقه‌مندیم وقتی کار انجام شد، مردم آن را ببینند.

وی با بیان اینکه ذهن و گوش مردم مملو از وعده‌هاست، گفت: از آنجا که تحقق وعده‌ها نیازمند یک سیر زمانی است و همیشه موانعی در انجام وعده‌ها وجود دارد، ترجیح می‌دهیم این فرهنگ را رعایت کنیم که خیلی قول ندهیم هرچند حوزه هنری در سال‌های اخیر در تحقق طرح‌ها و وعده‌هایش موفق عمل کرده است


منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد