رئیس زندان اوین در بازی انقلاب سال ۱۹۷۹! چرا این بازی غیرمجاز است؟! / تصاویر + ویدیو

به گزارش فناوری فرهنگی،چندی پیش بازی انقلاب سال ۱۹۷۹ (۱۳۵۷) ایران منتشر شد. این بازی با نام “انقلاب ۱۹۷۹: جمعه سیاه”را شرکت آمریکایی «آی‌ان‌کی استوریز» طراحی کرده است که پیرو اخطار جدی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای مبنی بر فیلتر شدن صفحات و سایت‌هایی که اقدام که به انتشار لینک دانلود بازی «انقلاب ۱۹۷۹» نمایند، تاکنون ۲۲ صفحه فیلتر شده است.

در ابتدا باید بگوییم شاید دیده باشید در بازی های مختلف،حرکات شما باعث گذراندن مراحل می شود اما  در این بازی پاسخ های شما گذراندن مراحل می شود.پاسخ هایی که اگر بر طبق نظر نویسنده بازی نباشد شما خواهید مرد!برای مثال در مراحل ابتدایی بازی که شما شخصی بنام رضا و یک عکاس هستید در زندان اوین در مقابل اسدالله لاجوری(رئیس پیشین زندان اوین که در حادثه ای تروریستی به شهادت رسیدند) هستید و ایشان در حال بازجویی از شماست! در قسمتی از دیالوگ ها اسدالله لاجوردی خود را به شما معرفی می کند و از شما می خواهد نام ایشان را تکرار کنید،اگر این کار را انجام ندهید پس از برخورد فیزیکی و پرت کردن شما از شما می خواهد به ایشان حاج اقا بگویید.شما دو گزینه دارید یا باید نام ایشان را ببرید و یا ممانعت کنید،درصورت ممانعت پیاپی اسدالله لاجوردی شما را خواهد کشت!جالب است بدانید جدای از بحث سیاسی این بازی،مسائل دینی نیز در این بازی دیده می شود.

تصویر شخصیت اسدالله لاجوردی در بازی انقلاب ۱۹۷۹ :

758856_tyI4RNyX

در مراحل مختلف بازی شما مدام مقابل سوال های چندگزینه ای(به زبان انگلیسی) قرارخواهید گرفت که برای رد کردن مراحل باید نظری مطابق با نظر نویسنده بازی داشته باشید در غیر این صورت در همان مرحله و یا چند مرجله بعد شما بازنده بازی هستید.همچنین گاها در بعضی مراحل صوت هایی بصورت کات شده از سخنرانی هایی نظیر شخصیت های همچون امام خمینی،دکتر علی شریعتی و… وجود دارد.در دیالوگ های این بازی نیز دیالوگ ها بصورت دوزبانه فارسی و انگلیسی(بیشتر انگلیسی) ضبظ شده است.در شهر پوسترهای قدیمی،جلد مجلات و روزنامه ها…دیده می شود.

بیان مسائلی تحریف شده،روایتی مخدوش و جانب‌دارانه را از انقلاب اسلامی و داستانی یکجانبه بخشی از دیدگاه ها در مورد این بازی است.

در ادامه شما را به دیدن ویدیو و تصاویری از بازی دعوت می کنیم،بادیتالینک همراه باشید.:

Untitled2

2

3

6

منبع: تی نیوز

کانال-1-300x74

 

جوابی بنویسید

ایمیل شما نشر نخواهد شد